Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 171 - 180 z celkem 293
Strana:    ««  «  15  16  17  18  19  20  21  »  »» 
Dotaz z 13.10.2017 17:20
Dobrý den, mohu požadoval náhradu škody za to, že mi v autoopravně vyměnili sko a ono do něj zatéká? Děkuji
Odpověď z 18.10.2017 23:10
Dobrý den,
obraťte se na autoopravnu a sepište reklamační protokol. Dle občanského
zákoníku je za vadu odpovědný zhotovitel. Je-li někomu způsobena škoda na věci, připadají v úvahu dva způsoby náhrady: v penězích nebo uvedením do předešlého stavu.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.10.2017 17:19
Dobrý den, dala jsem si dost drahé šaty do čistírny a po převzetí jsem zjistila, že jsou na nich barevné fleky, které jsou viditelné až při bližším pozorování. Můžu službu reklamovat?
Odpověď z 14.01.2018 19:12
Dobrý den,
čistírna ze zákona odpovídá za škodu na převzaté věci, které je předmětem závazku. Zákazník se nemůže vzdát svých práv na náhradu škody, která může teprve vzniknout. Takové vzdání se práva je neplatné a čistírna má povinnost škodu na převzatém oděvu uhradit.
V případě, že jste dala do čistírny oděv, který nešel vyčistit, záleží na tom, jak jste se s čistírnou domluvila. Pokud jste se dohodla na vyčistění skvrn a čistírna kladně souhlasí s tím, že k vyčištění dojde, tak je povinná skvrnu vyčistit. Pokud jste se domluvili opačně, tak nezmůžete nic. Ne každá skvrna se dá vyčistit.
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 13.10.2017 12:33
Mám dotaz, zakoupil jsem vrtačku, ale nenašel jsem u ní český návod. Chtěl jsem zboží reklamovat, ale prodejce mi sdělil, že mi návod sežene v češtině. Ale mě se toto jednání nelíbí, bojím se, že mi předá špatný a já přítoj zničím a nebudu ho moci reklamovat vůbec. Co mám dělat?
Odpověď z 18.10.2017 12:47
Dobrý den,
informační povinnosti prodávajícího upravuje zákon č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele. Podle § 9 je prodejce povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku. Prodávající je dále povinen spotřebitele informovat o způsobu použití a údržby výrobky a o případném nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Pokud je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a byly srozumitelné. Návod musí být v českém jazyce. Informační povinnost se týká
výrobků, kde má informace pro spotřebitele význam.
Někteří prodávající se pokouší zprostit své odpovědnosti za nedodání
informací s tím, že mu potřebné informace neposkytl výrobce, dovozce či dodavatel. Prodávající se nemůže své odpovědnosti vůči spotřebiteli
zprostit. Dle § 10 zákona o ochraně spotřebitele musí prodávající zajistit aby prodávané výrobky byly označeny:
a) označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, a pokud to povaha výrobku nebo forma prodeje vyžaduje, názvem výrobku, údaji o hmotnosti nebo množství nebo velikosti, popřípadě rozměru, dalšími údaji potřebnými dle povahy výrobku k jeho identifikaci, popřípadě užití,
b) též údaji o materiálech použitých v jejích hlavních částech, jde-li o
obuv, s výjimkou těch výrobků, které podle prováděcího právního předpisu označování nepodléhají.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.10.2017 12:30
Dobrý den, mám nárok na záruku, když nakupuji přes bazárek? Děkuji
Odpověď z 18.10.2017 12:51
Dobrý den,
je otázkou, zda si věc kupujete od podnikatele - zde máte právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů (pokud kupujete zboží prostřednictvím prostředků na dálku např. internet nebo mimo obvyklé obchodní prostory). Trochu jiné je to při reklamaci, u použitého zboží není v zásadě možné výměna, proto by zde přicházelo v úvahu právo na přiměřenou slevu. U použitých věcí může obchodník zkrátit zákonnou lhůta pro reklamaci a to až o 12 měsíců. V případě, že věc kupujete od nepodnikatele, tak máte právo reklamovat pouze takové vady, které jsou na věci v době, kdy je převezmete nebo pokud se věc neshoduje s popisem.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 12.10.2017 11:53
Dobrý den, zakoupila jsem dětskou obuv, kteoru jsem nemohla v obchodě vyzkoušet a po příchodu domu jsem zjistila, že je dítěti malá. Když jsem se vrátila do prodejny tak mi sdělili, že obuv nevezmou zpět, protože jsem z ní odstranla vysačku a štítek s cenou. Děkuji Dorota
Odpověď z 18.10.2017 12:53
Dobrý den paní Doroto,
odstranění visačky není důvod pro neuznání reklamace. Z Vašeho dotazu
předpokládám, že jste zboží koupila v kamenném obchodě, nikoliv
prostřednictví tzv. komunikace na dálku (např. e-shop), kde dle zákona máte 14denní lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu.
Pokud jste boty koupila v kamenném obchodě, bude záležet na prodejci, zda je vymění za větší. Zboží totiž neobsahuje žádnou vadu, tudíž nemůžete uplatňovat právo z vadného plnění.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 12.10.2017 08:18
Dobrý den, zakoupila jsem si vysavač, ale i přes deklarovanou reklamu, že zvládne vysát i mokré části podlahy se to neděje. Mohu ho vrátit, když blo v reklamě úplně něco jiného? Děkuji Tamara
Odpověď z 18.10.2017 12:45
Dobrý den Tamaro,
je možné, že se jednalo o zakázanou reklamu, která naplňuje znaky nekalé praktiky. Reklama tak může obsahovat nepravdivou informaci, která může mít vliv na Vaše rozhodnutí o koupi zboží. Klamavá může být i reklama obsahující pravdivou informaci, pokud je informace poskytnuta takovým způsobem, že Vás může uvést v omyl. Tedy o jaký výrobek se jedná, kolik stojí, jaká je jeho dostupnost apod.
Reklama může být klamavá i v případě, pokud nebude sdělena důležitá
informace, potřebná pro Vaše rozhodnutí nebo informace nebude vedena, anebo se zapomene uvést a toto bude mít vliv na to, zda si výrobek objednáte. Je třeba brát v potaz i omezení sdělovacího prostředku, prostřednictvím, kterého jste oslovována.
Pokud se domníváte, že jsou naplněny znaky klamavé praktiky, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci, která je dozorovým orgánem a může za zjištěné porušení zákona uložit prodávajícímu pokutu nebo opatření k nápravě.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 11.10.2017 15:29
Dobrý den, chtěla jsem zakoupit botyale neměli mojí velikost. Domluvila jsem se tedy na prodejně, že mi je zašlou ze skladu. Boty sice přišly, ale zaplatila jsem v prodejně o 40,- Kč víc a to z důvodu, že mi je poslali až z Ostravy. Má na to prodejce nárok? Děkuji Kordula
Odpověď z 20.10.2017 22:59
Dobrý den Kordulo,
na toto prodejce nárok nemá.
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 11.10.2017 11:55
Dobrý den, zakoupila jsem si na tržnici kabelku, která se mi ale po měíci rozpadla. Když jsem se vrátila na tržiště tak jsem zjistila, že se dotyčný prodejce už na tržnici neobjevil. Kde mohu kabelku reklmovat? Děkuji za odpověď Anna
Odpověď z 18.10.2017 12:48
Dobrý den Anno,
pokud ještě máte paragon podívejte se na informace o prodávajícím. Zboží tak nemusíte osobně donést na jeho provozovnu, stačí mu poslat e-mail nebo dopis, přiložit fotografie, kde popíšete vady kabelky a vyzvete prodávajícího, aby Vám sdělil, kam máte zboží přivést.
V případě, že je prodávající v úpadku je celá situace komplikovanější.
Informace o tom, zda je prodávajícího v úpadku naleznete na www.justice.cz , v insolvenčním rejstříku nebo se můžete objednat do Bezplatné právní poradny.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 10.10.2017 17:16
Dobrý den, koupila jsem boty, do kterých mi teče i když jsou kožené. Prodejce prohlašuje, že to jsou boty vycházkové a že se na ně reklamace na déšť nevztahuje. Má na to právo? Děkuji
Odpověď z 18.10.2017 12:49
Dobrý den,
je otázkou, jak byla specifikována obuv resp. údaje o tom, jak o ní pečovat a do jakých podmínek je vhodná. Doporučuji stále jednat s prodejcem, neboť do půl roku od zakoupení zboží se jedná o skrytou vadu a prodejce musí prokázat opak.
V případě, že budete s reklamací neúspěšná, doporučuji využít institut
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při ČOI. Více informací na
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 09.10.2017 12:37
Dobrý den, zakoupila jsem v květinářství docela drahou květinu. Po týdnu doma jsem zjistila, že měla nějaké breberky, které napadlyostatní květiny a zničili je. Můžu květiny reklamovat a požadovat náhradu? Děkuji Míla
Odpověď z 18.10.2017 12:52
Dobrý den Mílo,
dle Vašeho popisu se zřejmě jedná o hrnkovou květinu. Na tyto květiny se
vztahu 24 měsíční záruční doba. Předpokládám, že Vás prodávající seznámil s tím, jak se o květinu starat.
Ano, květinu můžete reklamovat.

Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková

Strana:    ««  «  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz