Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 121 - 130 z celkem 293
Strana:    ««  «  10  11  12  13  14  15  16  »  »» 
Dotaz z 18.12.2018 15:03
Dobrý den,
před měsícem jsem si koupila novou zimní bundu a nyní už mám problém. Upadl mi jezdec a nedá se zapínat. V obchodě mi tvrdí, že došlo k poškození z mé strany a něchtějí to přijmout jako reklamaci. Co mám dělat? díky Vamberská Dagmar
Odpověď z 20.12.2018 09:23
Dobrý den paní Vamberská,

děkujeme za dotaz. Reklamaci podejte znovu a to písemně a požadujte její přijetí. V reklamačním protokolu můžete popsat činnost zapínání bundy a skutečnost, že vám jezdec zůstal v ruce. Prodávající má 30 kalendářních dnů na vyřešení reklamace. Pokud nebude v daném termínu reklamace vyřízena, můžete pak odstoupit od smlouvy z tohoto důvodu.

Ve vašem případě se domnívám, že se jedná o vadu, která se objevila v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí to tedy jen tvrdit.

Máte možnost požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu.



Za Bezplatnou právní poradnu Daniela Jíchová
Dotaz z 11.12.2018 12:45
Dobrý den,
s manželkou jsme se rozhodli koupit umělý stromeček přes jeden e-shop, stromeček dorazil v pořádku, avšak vůbec neodpovídal obrázku, který byl umístěn na e-shopu. Co s tím můžeme dělat? Balík jsme převzali v pondělí 10.12.
R. N.
Odpověď z 12.12.2018 09:59
Dobrý den,
dle občanského zákoníku máte právo ve lhůtě 14 odstoupit od kupní
smlouvy, pokud jste zboží zakoupili takzvaně na dálku (to znamená
přes internet, telefon).
Ve Vašem případě tedy ještě lhůta 14 dní neuplynula, napíšete
dopis – ve kterém oznámíte, že od kupní smlouvy odstupujete.
Zakoupené zboží i odstoupení od smlouvy doručíte e-shopu. E-shopu
sdělíte, kam má peněžní prostředky (tj. kupní cena zboží a cena
dopravy) poukázat. Prodávající má 14denní lhůtu, ode dne doručení
odstoupení od smlouvy na vrácení peněžních prostředků. Dopis
vlastnoručně podepíšete a pošlete doporučeně. Je možné, že e-shop
má na svých webových stránkách vzorový formulář pro odstoupení od
smlouvy (v tomto případě formulář vyplníte a odešlete jej).
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 05.12.2018 11:11
Dobrý den,
v e-shopovém obchodu jsem si zakoupila spodní prádlo. To mi však nesedělo a tak jsem je ve lhůtě 14 vrátila prodejci. Ten mi však sdělil, že zboží nelze vrátit a to z důvodu, že byl porušen obal a odvolává se na obchodní podmínky. Má na toto právo?
Děkuji za odpověď U. N.
Odpověď z 06.12.2018 08:38
Dobrý den paní N.,
je pravdou, že i spodní prádlo zakoupené na internetu máte právo
vrátit a to ve lhůtě do 14 dnů bez udání důvodů. Výjimkou dle
občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., je § 1837 písm. g) o dodávce
zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit. Do doby, než byl obal
otevřen, lze od smlouvy odstoupit. Porušením obalu není jistota, že
spotřebitel zboží již nepoužil. Z hygienických důvodů či ochrany
zdraví, tak nelze odstoupit od smlouvy. Je tedy otázkou, v jakém obalu
bylo zboží zabaleno. Zda byl pevný, či se jednalo o obal, který lze
opakovaně uzavírat.
V případě, že se s podnikatelem nedomluvíte, doporučuji se obrátit
na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů, více informací na - https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 17.11.2018 13:49
Dobrý den mám dotaz, na bazosi jsem si chtěl něco koupit, s dotyčným jsem se spojil emailem on tvrdil že je z Německa a že platbu chce předem a že ji uděláme přes Amazon. Poslal jsem mu přesné údaje bydliště a až potom jsem se šel pídít po tom jestli to není podvodník a zjistil jsem, že to podvodník je. Napsal jsem mu tedy, že je to podvodník a že nemám zájem a on odepsal že nebudu hádat co udělal s mými údaji bydliště, čili je použil pro něco co netuším a tímto bych se vás chtěl zeptat jak se teď mám bránit? Je tohle důvod kontaktovat Policii? Mám celkem obavy... Děkuji M.
Odpověď z 30.11.2018 11:44
Dobrý den,
je otázkou, zda jste zboží koupil přes podnikatele nebo fyzickou osobu. V případě, že jste zboží koupil přes podnikatele, který podniká v ČR je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci (více na: https://www.coi.cz/), ta prověří, zda se jedná např. o klamavou reklamu a může podnikateli uložit pokutu. Pokud jde o zahraničního podnikatele z Německa, obraťte se na Evropské spotřebitelské centrum (více na: https://evropskyspotrebitel.cz/).
V případě, že byly Vaše údaje zneužity, obraťte se na Policii nebo na státní zastupitelství (více na: http://portal.justice.cz/justice2/Uvod/StatniZast.aspx).
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 14.11.2018 14:32
Dobrý den. Můžete mi poradit co mám dělat z klamavou reklamou na gelové potahy sedla na kolo.. Na internetu bylo vyfoceno i s mírama Jak jsem je objednal pak jsem zjistil ,že ty míry nesedí.(byly malé). Oznámil jsem prodavače ,že to vratím i s cenou za dovoz i poštovné o 220kč. víc jaká byla cena gel potahu. Potom dali mi adresu na které to nevyzvedli a balíček poslali zpět. Můžete mi poradit prosím jak dál? Jsem důchodce a každá koruna dobrá. Přeji hezký den. Z.K.
Odpověď z 22.11.2018 10:39
Dobrý den,
předpokládám, že jste si zboží zakoupil po internetu tj. zboží jste zakoupil prostřednictvím prostředků komunikace na dálku. Dle zákona pak máte právo ve lhůtě 14 dnů od smlouvy odstoupit. V případě, že zboží odešlete, tak poštovní a balné Vám následně proplatí prodávající.
Pokud jste ovšem zboží zakoupil v kamenném obchodě, pak bohužel neplatí 14 denní lhůta pro odstoupení (výjimkou by bylo, kdyby prodejce stanovil možnost odstoupit od kupní smlouvy).
V případě sporu, se pak můžete obrátit na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Rovněž se můžete na pobočku naší poradny dostavit osobně, pro hlubší konzultaci případu.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 08.11.2018 13:24
Dobrý den,
objednala jsem si zboží a zvolila možnost, že jej chci zaslat Českou poštou. Při přebírání balíku jsem si nevšimla, že jedna strana je poškozená. Balík byl poškozený zvenku i zevnitř, zboží bylo rovněž značně poškozené. Co mohu v tomto případě dělat?
D. N., Český Krumlov
Odpověď z 09.11.2018 11:38
Dobrý den,
v případě, že došlo během přepravy k poškození zásilky, tak
balík reklamujte u České pošty. Je třeba balík vyfotografovat,
zevnitř i zvenčí, přiložit doklad o výši škody (např. faktura),
případně lze přiložit vzorek poškozeného obalu a dále vyplnit
reklamační formulář, které je k dispozici na:
https://www.ceskaposta.cz/rady-a-navody/reklamace . Vše pak zašlete na
příslušné reklamační pracoviště(ve Vašem případě na Česká
pošta, s.p., odd. PDÚS Jižní Čechy, Senovážné nám. 240/1 370 81
České Budějovice) nebo jej předáte na poště, která následně
zprostředkuje odeslání na nadřízené ředitelství v regionu.
Reklamační řízení je možné zahájit do dvou pracovní dnů po dni
převzetí zásilky.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 17.10.2018 11:12
Dobrý den ,
objednal jsem si oblečení přes internet (košili a triko) v ceně 2.000,- Kč. Vše jsem zaplatil při objednávce. Balík jsem si převzal na poště, ale zjistil jsem, že zboží neodpovídá obrázku a popisu společnosti. Rozhodl jsem se pro jeho vrácení a to hned druhý den. Do dnešního dne mi však nebyla částka vrácena. Co s tím mohu dělat?
M.Č.
Odpověď z 23.10.2018 08:41
Dobrý den,
v případě, že jste si zakoupil zboží přes internet, máte skutečně
možnost od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od jeho převzetí.
Předpokládám, že jste prodávajícího o všem písemně informoval
(tj. že odstupujete od smlouvy a zboží vracíte). Prodávající Vám
vrátí Vaše peníze nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jste od smlouvy
odstoupil (je zde podmínka odeslání zboží).
V případě, že i přes výše uvedené peníze neobdržíte,
doporučují Vám obrátit se na Českou obchodní inspekci – mimosoudní
řešení spotřebitelských sporů. Více informací na
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 15.10.2018 16:11
Dobrý den,
zhruba před týdnem mi volala nějaká paní, že jsem se měla účastnit nějakého průzkumu a jako odměnu mi zasílají balíček – kúra na hubnutí s tím, že uhradím pouze poštovné a balné. Částku jsem uhradila.
Nyní jsem zjistila, že balíčky mi budou chodit opakovaně, já však za toto odmítám platit. Neobjednala jsem si to, nechci, aby mi společnost posílala další balíčky.
Jak mám postupovat dál?
N.
Odpověď z 18.10.2018 09:01
Dobrý den,
od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné bez udání důvodu odstoupit do 14 dní od převzetí prvního balíčku. Odstoupení od smlouvy pošlete nejlépe doporučeně, případně na e-mail dané společnosti. Po uplynutí této doby je možné ukončit smlouvu výpovědí. Upozorňuji, že v případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti a to až do účinnosti této výpovědi. Prostudujte si Všeobecné obchodní podmínky dané společnosti, případně je možné, domluvit si osobní schůzku v naší poradně.
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 25.09.2018 14:03
Dobrý den,
na seznamce be2 S.a.r.l. jsem se rozhodla založit placený profil. Avšak jednání ze strany společnosti se mi vůbec nezdá, dle mého názoru se jedná o podvod, zaregistrovala jsem se teprve předevčírem. Chci ukončit smlouvu, ale nevím, jak postupovat dál.
B.
Odpověď z 11.10.2018 08:32
Dobrý den,
doporučuji Vám zaslat společnosti ve 14 denní lhůtě prokazatelnou formou odstoupení od smlouvy a to na uváděnou e-mailovou adresu společnosti - zakaznickyservis@be2.cz. V případě, že společnost nebude reagovat, obraťte se na Evropské spotřebitelské centrum více informací na: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/
Za Bezplatnou právní poradnu Šimečková
Dotaz z 18.09.2018 10:50
Dobrý den,
koupila jsem koberec do pracovny. Prodejce jsem se dotazovala, jestli je potřeba něco pod něj dát. Je na betonové podlaze. Odpověď byla ne. Po rozvinutí jsem nechala koberec den ležet, pak ho ořezala na míru s manželem. Už za 10 dnů, tam co jezdí kolečková židle se začaly dělat boule. Po měsíci jsou i 5 cm vysoké. Tam, kde nejezdí židle je koberec rovný. Jak ho mám reklamovat? Je oříznutý a pod nábytkem. Je potřeba ho dopravit do obchodu.
Děkuji.
S pozdravem P.L.
Odpověď z 20.09.2018 08:26
Dobrý den paní P.,
pokud jste kupovala koberec jako spotřebitel, tak jej samozřejmě můžete reklamovat i oříznutý. Ořezání koberce nemělo pravděpodobně vliv na vlastnosti koberce ( vlastnosti materiálu) Bohužel je Vaší povinností věc do reklamace poskytnout.

V případě koberce – jde o věc rozměrnou. Je to složitější na převoz i vystěhování. Vlastní přeprava by vás mohla vyjít na dost vysoké náklady. Pokuste se u prodejce zajistit jiný způsob reklamace. (např. výjezd technika, nebo posouzení na základě fotografií). Zkuste se tedy s prodejcem dohodnout, jak by šlo reklamaci vyřídit, aniž byste musela nábytek vystěhovávat. Pokud prodejce bude trvat na tom, abyste mu koberec dovezla, tak jej upozorněte, že bude muset hradit náklady s tím spojené dle § 1924 občanského zákoníku.

V případě potřeby se na poradnu můžete znovu obrátit.

Za Bezplatnou právní poradnu Daniela Jíchová

Strana:    ««  «  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz