Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 141 - 150 z celkem 293
Strana:    ««  «  12  13  14  15  16  17  18  »  »» 
Dotaz z 11.07.2018 09:02
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat na záležitost týkající se exekucí. Před nedávnem se ke mně do bytu přistěhovala moje matka, která je poměrně dost zadlužená, její pohledávky jsou již vymáhány i exekučně. Ve své podstatě jde o to, že veškeré vybavení bytu je mé a nevím, jestli by tím, že nyní žijeme v jedné domácnosti, exekutoři mohli vybavení zabavit. Prakticky jde o to, že mne zajímá, jestli jde toto nějak právnicky ošetřit - aby i při návštěvě exekutorů nebyl zabaven můj majetek. Mnohokrát děkuji za odpověď.
Odpověď z 16.07.2018 08:13
Dobrý den,
domníváte se správně, že by do Vašeho bytu mohl přijít exekutor. V
případě, že by se tak stalo, musíte doložit, že věci patří Vám a
to např.: výpisem z účtu, který je na Vaše jméno, fakturou či
účtenkou na Vaše jméno, případně svědectvím sousedů či známého
(můžete s nimi sepsat dokument, ve kterém uvedete, jaké věci
vlastníte a oni vše potvrdí svým podpisem, ten doporučuji notářsky
ověřit)
V případě, že by i přes Vaše námitky, že zabavené věci patří
Vám, nikoliv Vaší matce je exekutor zabaví, můžete do 30 dnů podat
návrh na vyškrtnutí věcí ze soupisu. Zde je nutné mít důkaz o tom,
že věci patří Vám, viz výše.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 03.07.2018 10:23
Dobrý den,
nelíbí se mi rozúčtování vody v našem domě. Mám dojem, že vodoměr je poškozený. Na tuto skutečnost, jsem již několikrát poukazoval. Bohužel bezúspěšně. Lze se nějak bránit?
Děkuji za odpověď.
S.Ž.
Odpověď z 16.07.2018 08:44
Dobrý den,
doporučuji, provést nezávislou metrologickou zkoušku v místě
instalace a případnou reklamaci zařízení. Zkoušku provede Český metrologický institut (ČMI) s pomocí
nezávislého měřidla, u zkoušky bude přítomen i zástupce dodavatele.
V případě, že by vodoměr vykazoval větší než povolené odchylky,
tak by zkoušku hradil dodavatel. Množství odebrané vody by se pak
určilo dohodou nebo podle předchozí spotřeby za stejné období či
předpokládané budoucí spotřeby. Více informací a kontakt na ČMI
získáte na: https://www.cmi.cz/
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 20.06.2018 09:04
Dobrý den,
vzhledem ke skutečnosti, že nosím brýle na blízko i na dálku, rozhodla jsem se pro zakoupení multifokálních brýlí. V optice mi bylo vše přeměřeno. Brýle mě stály 17.470,- Kč. Ve stanoveném termínu jsem si brýle vyzvedla. Bohužel s nimi nejsem spokojená. Mám nárok na reklamaci?
Odpověď z 01.07.2018 22:39
Dobrý den, záleží v jakou vadu na brýlích spatřujete. Pokud jejich nefunkčnost vyplývá z nekvalitně změřeného zraku, reklamovat určitě můžete. Pokud máte jakoukoli nejasnost z kvality brýlí, reklamujte. Prodávající musí vždy reklamaci vyřídit.
Za Bezplatnou právní poradnu Bc. Tereza Valachová- sociální pracovnice
Dotaz z 06.06.2018 11:12
Dobrý den,
zakoupil jsem si zájezd u jedné cestovní agentury. S kvalitou zájezdu jsem nebyl spokojený. Pokoje byly otřesné, celkově hotel působil zchátrale.
Zájezd jsem tedy reklamoval u cestovní agentury. Ta mě ovšem odkázala s reklamací na cestovní kancelář. Mohou si toto dovolit?
Černý
Odpověď z 11.06.2018 09:53
Vážený pane Černý,
ano, skutečně je třeba reklamovat zájezd u cestovní kanceláře. Cestovní kancelář potřebuje povolení, které za splnění určitých podmínek vydává Ministerstvo pro místní rozvoj. Cestovní agentury tak pouze zprostředkovávají zájezdy cestovních kanceláří.
Pokud si tedy zakoupíte zájezd v cestovní agentuře, tak pořadatelem je někdo úplně jiný a v případě vad, musíte uplatňovat své nároky u cestovní kanceláře, která zájezd organizovala.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 14.05.2018 10:19
Dobrý den,
Obracím se na poradnu s žádostí o radu. Před týdnem jsem si koupila svetr v obchodě. Vzala jsem si ho na sebe doma a zjistila jsem, že se mi nelíbí. Na účtence je napsáno: ,,zboží lze vrátit do 1 měsíce od zakoupení“. Šla jsem ho vrátit a bylo mi sděleno, že ho mohu vrátit i bez cedulky, ale musím si vybrat něco jiného. Já si pro sebe nic nevybrala. Prodavačka mi sdělila, že jinak to nejde. Pak jsem koupila dárek kamarádce. Mají právo mně nutit si vybrat. Chtěla jsem peníze.

Barbora S.
Odpověď z 14.05.2018 10:21
Dobrý den paní Barboro,
Děkujeme za váš dotaz. Vrácení zboží zakoupené v kamenné provozovně není upraveno zákonem. Proto jde o vztah mezi prodávajícím a kupujícím. Když kupující deklaruje na účtence: zboží lze vrátit do 1 měsíce od zakoupení“ dává vám jako zákazníkovi něco navíc. Podmínky jsou proto různé. Každý prodávající je má upravené jinak. Jedna z nich může být, že si můžete zboží vyměnit za jiné. Peníze se nevracejí. Ve vašem případě se nejedná o reklamaci, ale skutečně o vrácení zboží.

Vrátit zboží můžete do 14 dnů, pokud je zakoupeno přes internet nebo telefon. Ve vašem případě to tak nebylo.
V Kamenném obchodě můžete požadovat vrácení peněz a odstoupit od smlouvy tehdy, když reklamujete řádně zakoupené zboží a reklamace není vyřízena do 30 kalendářních dnů.

S přáním krásného dne za tým poradny Mgr. Daniela Jíchová
Dotaz z 14.05.2018 10:18
Dobrý den,
narodilo se nám miminko a s manželem jsme se rozhodli nechat vše zdokumentovat u fotografa. Bohužel s kvalitou fotografií jsem značně nespokojena. Vše jsem sdělila fotografovi. Do dnešního dne mi neodpověděl. Je možné problém řešit?
Děkuji za odpověď K.L.
Odpověď z 14.05.2018 10:19
Dobrý den paní L.,
nevím, zda jste si prohlížela portfolio fotografa a zda jste mu sdělila, co požadujete Vy, resp. co jste si ujednali ve smlouvě. Fotografie jsem bohužel neviděla, možná je to jeho styl focení. V případě, že jsou fotografie rozmazané či jsou barvy nejasné-to vidím jako jasný důvod k reklamaci.
Doporučuji se obrátit na fotografa a uvést z jakého důvodu chcete danou fotografii reklamovat, např. fotografie jsou moc tmavé, světlé. Na vyřízení reklamace má 30 dnů.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 14.05.2018 09:36
Dobrý den,
koupila jsem si stěrače na můj automobil, originál. Později jsem zjistila, že stěrače na mém automobilu vůbec nesedí, zadrhávají se. Mám možnost je reklamovat, když nemám účtenku?
Děkuji za odpověď Jitka.
Odpověď z 14.05.2018 09:36
Dobrý den Jitko,
ano, zboží můžete reklamovat i bez účtenky. Stačí, když prokáže, že jste si zboží zakoupila v daném obchodě zakoupila. A to např. výpisem z účtu či svědeckou výpovědí.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 11.05.2018 12:35
Dobrý den,
koupil jsem si v e-shopovém obchodě notebook, ten mi byl doručen dne 29.4.2018. Zhruba po pěti dnech užívání jsem zjistil, že mi notebook nevyhovuje. Rozhodl jsem se tedy, že jej vrátím prodejci. Ten mi nyní sdělil, že je notebook zcela v pořádku a poslal mi ho zpět. Zatím jsem si nic nepřevzal.
K.P.
Odpověď z 14.05.2018 09:35
Dobrý den pane P.,
vzhledem ke skutečnosti, že jste notebook koupil na dálku, skutečně můžete uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí notebooku a prodávající má povinnost odstoupení akceptovat. Tedy trvejte na odstoupení od kupní smlouvy a notebook si nepřebírejte.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 30.04.2018 13:09
Dobrý den, volal mi zprostředkovatel energie s nabídkou zajištění oprav mých el. spotřebičů. Můžu takto uzavřít smlouvu? Jen po telefonu? Děkuji Miluše
Odpověď z 14.05.2018 09:51
Dobrý den paní Miluše,
z vašeho dotazu není úplně jasné co vám zprostředkovatel nabízel. Obecně lze říci, že o uzavřenou smlouvu se nejedná pokud vás druhá strana neinformovala např. o možnosti odstoupit od smlouvy, nákladech na prostředky na komunikaci na dálku nebo případné povinnosti zaplatit zálohu, je-li vyžadována. Pokud vám ale domů následně přijde písemně vypravocaná smlouva, můžete jí do 14 dnů písemně vypovědět. Tím bude smlouva zrušena od počátku a nebude tudíž uzavřená.
Za poradnu Bc. Tereza Valachová sociální pracovnice Bezplatné právní poradny
Dotaz z 30.04.2018 13:08
Dobrý den, mám dotaz vztahuje se na mě novela insolvence, ta s možností splatit míň, když už rok platím? Děkuju Karel
Odpověď z 11.05.2018 09:25
Dobrý den pane Karle,
jelikož je novela insolvenčního zákona v připomínkovém řízení v poslanecké sněmovně není ještě platná a účinná. Proto se na vás určitě vztahovat nebude. Již máte rozhodnuto a musíte plnit tak je stanoveno v rozhodnutí.
Za Bezplatnou právní poradnu Bc. Tereza Valachová, sociální pracovnice

Strana:    ««  «  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz