Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 201 - 210 z celkem 293
Strana:    ««  «  18  19  20  21  22  23  24  »  »» 
Dotaz z 30.01.2017 23:01
Dobrý den,
dne 4. října 2016 jsme zakoupila mobilní telefon přes internetový obchod na Slovensku. Po několika měsících jsem telefon od zakoupení poprvé vypnula, ukázalo se však, že při vypnutí v telefonu opakovaně dochází ke ztrátě všech dat až do 19. října (sms, přehled hovorů, všechny aplikace instalované v daném období, zkrátka vše kromě externího úložiště), přičemž telefon byl zakoupen, resp. aktivován 4. října 2016, takže se nejedná o návrat do továrního nastavení, ale o vadný hardware. Při snaze vyjmout SIM a zaslat telefon k reklamaci, se ukázalo, že SIM není možné vyjmout, což potvrdili i pracovníci na prodejně Vodafone a následně pracovníci servisu mobilních telefonů (iLoveServis). Pracovníci servisu z důvodu, že zboží je stále v záruce, do telefonu nijak nezasahovali. Zaslala jsem tedy telefon s částečně uvízlou sim a s popisem závady k reklamaci na uvedenou adresu. Prodejce mi telefon vrátil s tím, že se reklamací nezabýval z důvodu mechanického poškození čtečky sim karet. Telefon jsem však reklamovala z důvodu poškozeného hardware, což lze ověřit i bez vložené sim karty. Telefon vždy po vypnutí vymaže veškeré údaje., s to i v případě, že sim není vložena. Poraďte mi, prosím, jakým způsobem mohu postupovat, abych na prodejci vymohla vrácení peněz za vadný výrobek.
Děkuji.

Irena Havlová
Odpověď z 08.02.2017 14:39
Dobrý den paní Havlová,
doporučuji, obrátit se na soudního znalce, který by existenci vady potvrdil. Cenu znaleckého posudku a poštovného uplatňujete vůči prodejci jako náklad spojený s reklamací. Ceny znaleckého posudku se liší (záleží na složitosti posuzovaného případu). Seznam znalců můžete vyhledat na portále www.justice.cz.
Věc můžete řešit pomocí mimosoudního řešení sporů. Je otázkou, kdo je provozovatelem. V případě, že jím je česká straně obrátíte se na Českou obchodní inspekci více na http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/,
v případě, že je provozovatelem slovenská strana obrátíte se na Slovenskou obchodní inspekci více na http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Výsledkem řízení je pak dohoda stran.
Pro více informací si můžete domluvit osobní schůzku v naší poradně.
Za Bezplatnou právní poradnu Mrg. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 11.01.2017 19:33
Dobrý den, ráda bych se optala, zda má cenu dávat k soudu přítele, kterému jsem zaplatila auto a on mi nyní nechce nechat přepsat na sebe. Bohužel nemám kupní smlouvu, ale výpis z účtu s převodem peněz, asi 5 svědků, před kterými slíbil, že auto přepíše a před kterými mluvil o tom, že jsem auto uhradila. Dále mám fakturu z opravy, která je na mé jméno a kterou jsem také uhradila. Mám vůbec šanci u soudu uspět?
Odpověď z 15.01.2017 20:19
Dobrý den,
ano, máte šance získat automobil. Pokud dokážete, že peníze byly z Vašeho účtu a navíc jste hradila opravu automobilu. Příteli nejprve zašlete předžalobní upomínku, kde jej požádáte o přepsání automobilu na Vás, sdělíte mu, že máte důkazy (výpis z účty, svědci) a dáte mu termín, do kdy má být provedeno přepsání automobilu. V případě, že přítel nebude reagovat, tak se obrátíte se žalobou na soud. V tomto případě, ale jednejte rychle, pokud vám uběhne 3 letá lhůta od doby, kdy jste situaci začala řešit mohlo by se jednat o věc promlčenou a ta se řeší trochu komplikovaně.
Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 08.11.2016 19:30
Dobrý den, objednala jsem si prostřednictvím katalogu zimní bundu, která mi ale přišla až za 4 měsíce, kdy už zima samozřejmě nebyla. Proto jsem chtěla bundu reklamovat, ale reklamace byla neuznána. Postupovala firma správně? Děkuji Klára
Odpověď z 08.11.2016 19:30
Dobrý den,
domnívám se, že reklamovat zboží v tomto případě bylo možné, jedině pokud by prodejce garantoval, že zboží dodá v kratším čase, konkrétně stanovené datum. Zpoždění by nekomunikoval a ani nevysvětlil.
Pokud není zboží poškozené, je ještě možnost odstoupit.
Pokud je to ještě možné, dá se do 14 dnů od prodeje zboží odstoupit od smlouvy a zboží zaslat zpět. V takovém případě vám prodejce je povinný vrátit peníze za zboží i poštovné a to stejnou formou jakou jste je zaslala. (z účtu na účet).
Pokud uplynula delší doba než 14 dnů je potřeba zjistit na internetových stránkách zásilkového obchodu, jaké má všeobecné obchodní podmínky, vyčíst, zda vás informoval v písemné podobě o možnosti o odstoupení od smlouvy. Pokud ne, prodloužila by se doba pro odstoupení o jeden rok, tedy jeden rok a 14 dnů. Pak byste mohla odstoupit od smlouvy a zboží vrátit.
s pozdravem
Daniela Jíchová
Dotaz z 08.11.2016 19:27
Dotaz:
Dobrý den, zakoupila jsem v obchodě s dětským zbožím hračku pro syna a zjistila jsem, že její části jsou velmi ostré a odlupuje se z nich nějaká barva. Tato hračka má označení, že si z ní mohou hrát děti od 2 let, ale zdá se mi, že se jedná o nebezpečný výrobek. Kam se můžu obrátit, abych upozornila na vadu výrobku. Děkuji Rozálie
Odpověď z 08.11.2016 19:29
Dobrý den paní Rozálie,
rozhodně bych nebezpečný výrobek nafotila a poslala informaci na adresu Dtest kam zadáte kód výrobku Ean a zjistíte, zda už není mezi nebezpečné zařazen a pak můžete tuto informaci předat přímo d testu k prošetření.
https://www.dtest.cz/eshop/register/
Pokud byste chtěla zboží vrátit výrobci, můžete uplatnit reklamaci a sepsat reklamační formulář, kde uvedete přesně poškození hračky. prodejce by se měl vyjádřit do 30 dnů a celou věc s vámi vyřešit. V případě potřeby se na nás můžete znovu obrátit.
s pozdravem Daniela Jíchová
Dotaz z 02.11.2016 17:23
Dobrý den, moje babička se přiznala, že byla před měsícem na výletě s nějakou firmou a nechala se přesvědčit, aby si zakoupila nějakou elektrickou deku. Ukázala mi, že má nejenom smlouvu o koupi, ale i úvěrovou smlouvu na zboží, kterou samozřejmě takovou cenu nemá. Může ještě babička od smlouvy odstoupit? Už zaplatila první splátku. Děkuji za jakoukoli odpověď Sabina
Odpověď z 08.11.2016 19:25
Dobrý den Sabino,
děkuji za váš dotaz. Důležitá informace pro vás je to, zda prodávající informoval vaši babičku o možnosti odstoupení od smlouvy. Pokud ano lhůta je 14 dnů. povinnost poučit spotřebitele je dle §1829noz.
Pokud ne, prodlužuje se možnost odstoupení až o jeden rok, na 1 rok a 14 dnů. Pak by šlo od smlouvy odstoupit i v babiččině případě a tím by se zrušila i úvěrová smlouva.

s pozdravem

Daniela Jíchová
Dotaz z 02.11.2016 15:34
Dobrý den, mám dotaz, koupila jsem si na Slevomatu zboží, ale přišlo mi jiné než jsem si objednala. Kdo zodpovídá za kvalitu a jakost zboží na takovém portálu? Děkuji Eliška
Odpověď z 02.11.2016 15:35
Dobrý den paní Eliško,
domnívám se, že je potřeba komunikovat přímo s prodejcem, a přeposlat mu znovu objednávku, aby bylo prokazatelné, že jde o omyl na jeho straně. Pokud váš zájem o zboží stále trvá mělo by být zasláno to požadované.
Mylné zboží zašlete zpět. V případě, že už požadované zboží není, měla byste obdržet peníze zpět včetně poštovného. Jednalo by se o odstoupení od smlouvy a to můžete bez udání důvodu do 14 dnů. Slevový portál bych o celé věci informovala, aby o chování prodejce věděli a popřípadě vám pomohli zboží vyměnit nebo celou věc řešit.
s pozdravem Daniela Jíchová
Dotaz z 02.11.2016 15:32
Dobrý den, zakoupil jsem si v e-shopu notebook, který mi přestal po měsíci fungovat. Poslal jsem ho rovnou na reklamaci do specializovaného servisu. Kdo v tomto případě platí poštovné? Když jsem ho neposílal přes e-shop, ale rovnou do autorizovaného servisu. Děkuji Kryštof
Odpověď z 02.11.2016 15:33
Dobrý den pane Kryštofe,
děkujeme za dotaz. Věc se má tak, že je vždy potřeba se domluvit s prodávajícím, zda máte produkt poslat do servisu či poslat prodávajícímu. Pokud vám sdělí, že do servisu, náklady na poštovné hradí prodávající.
Je důležité, co je uvedeno v záručním listě, zda je sjednám servis či nikoliv.

s pozdravem Daniela Jíchová
Dotaz z 06.09.2016 12:59
Dobrý den,
prosím o radu. Vztahuje se také promlčecí doba na hypotéku se zástavním právem? Probíhalo 4 roky dědictví, po celou dobu se neplatili hypoteční splátky a banka po celou dobu nepodala soudní ani exekuční návrh. Poslední splátka byla zaplacena 22.8. 2012 jestliže se vztahuje tak jaká doba tříletá nebo čtyřletá?

Děkuji za odpověď
Odpověď z 26.09.2016 11:28
Dobrý den, v naší poradně vám musíme odpovdět jen na část všeho dotazu, které se týká hypotéky. Ostatní informace ohledně dědictví vám bohužel nejsme schopni zodpovědět, protože tématiku dědictví v naší poradně neřešíme. Děkujeme za pochopení.
Hypotéka by měla být pojištěná pro případ úmrtí. Proto by neměl být problém v dědickém řízení hypotéku vyřešit. Ale toto tvrdím jako obecnou iformaci, protože musíte vycházet z konkrétní smlouvy a jejích všeobecných podmínek. Proto je dobré je prostudovat.
Obecná promlčecí je tříletá.

To je vše co vám můžeme v daném tématu sdělit.

Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 29.06.2016 10:04
Dobrý den, již 10 let mám pojistku na úraz pro sebe a moje děti. Před měsícem jsem na pobočce ukončil pojistnou smlouvu s tím, že mi sdělili že je to okamžitě. Teď jsem se dozveděl v dopise, který mi zaslali, že pojistná smlouva končí za 3 měsíce.
Má pojišťovna právo změnit domluvu ohledně ukončení pojistky na pobočce za dopis ve kterém je výpovědní doba 3 měsíce?
Děkuji za jakoukoli informaci Vendelín
Odpověď z 05.07.2016 12:47
Pane Vendelíne,
musíte vždy postupovat podle všeobecně platných podmínek pojišťovny uvedené v pojistné smlouvě nebo v aktuálních pojistných podmínek.
Jelikož je od 1.1. 2014 v aktuálním znění občanský zákoník je velká pravděpodobnost, že pojišťovna změnila podmínky pro ukončení pojistné smlouvy. Obecná doba pro ukončení pojistné smlouvy jsou 3 měsíce.
Doporučuji vám zkontaktovat pojišťovnu a domluvit se na podmínkách ukončení, může se stát, že pojišťovna bude požadovat doplatit i pojistné za dobu výpovědi.

Za Bezplatnou právní poradnu Mgr. Daniela Jíchová
Dotaz z 24.06.2016 12:25
je u repujcek ci konsolidacnich pujcek rozhodujici i horni vekova hranice? je mi 66 let, pracujici duchodcee
Odpověď z 27.07.2016 20:10
Dobrý den,
Děkujeme za dotaz. Bohužel dnes jsou konsolidace u bankovních domů odlišné a každá banka má svá pravidla. Je potřeba si několik bank obejít a informovat se o podmínkách konsolidace a pak se dle té nejvýhodnější nabídky rozhodnete, kde je to pro vás nejvýhodnější. Záleží na úroku, vstupních poplatcích, vedení účtu a dalších poplatcích, které jsou s konsolidací spojené.


S pozdravem Tereza Valachová

Strana:    ««  «  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz