Jak služba funguje
Základní informace pro zájemce o službu
Bezplatná poradna mezi paragrafy je sociální službou registrovanou dle zákona o sociálních službách.
Naše služby jsou tedy pro klienty zajišťovány bezplatně.
Poradna má několik poboček v regionu Českokrumlovsko, Kaplicko a Trhosvinensko (pobočky a jejich otevírací hodiny zde).
Poskytujeme odborné sociální a základní právní poradenství v nejrůznějších oblastech pro osoby v tíživé sociální životní situaci (více zde). Naše služby můžete využít i anonymně.
Přímo v poradnách jsou pro vás k dispozici sociální pracovníci, kteří mají zkušenosti a praxi s odborným sociálním poradenstvím, s právními aspekty řešených oblastí, případně někteří mají i právní vzdělání. V běžně v přímé práci s uživateli nepracují právníci, advokáti, s právníky však naše služba úzce spolupracuje.
Rady a informace poskytujeme diskrétně, nejsme ale zbaveni ohlašující povinnosti, tzn. dozvíme-li se o spáchání trestného činu jsme povinni tuto skutečnost hlásit.
V rámci poradenství (nejde-li o nadstandartní služby v rámci konkrétních projektů) nedoprovázíme běžně uživatele na úřady, soudy, nezastupujeme u soudu.
Jak postupovat?
- Zájemce o službu (uživatel) zkontaktuje poradnu a dojedná si schůzku se sociálním pracovníkem, případně je možné využít klientské hodiny určené pro neobjednané.
Na poradu je možné se obrátit osobně v provozních hodinách, telefonicky i e-mailem - viz kontakty níže. Doporučujeme se dopředu objednat, jinak nemůžeme vždy zaručit, že vás stihneme obsloužit.
- Při první schůzce je společně s pracovníkem poradny definován konkrétní klientův
problém a cíl. Se zájemcem o službu je uzavřena ústní smlouva o poskytnutí služby, vždy např. u jednorázových, krátkodobých a anonymních konzultací. Pokud klient požádá a za stanovených podmínek (viz níže odkaz na podmínky poskytování služby) je s ním sepsána i smlouva písemná.
- Sociální pracovník zprostředkovává základní informace tak, že jednodušší případy řeší ihned poskytnutím informací nebo sepsáním potřebného dokumentu.
- Pokud jde o složitější případ, sociální pracovník klienta vyslechne, získá potřebné informace, převezme materiály a případ řeší (i ve spolupráci s právníkem). Ve lhůtě 7-14 dní sdělí sociální pracovník klientovi vyjádření a vysvětlí možné postupy řešení...
Kontakty a provozní doba všech poboček poradny zde.
Podrobné podmínky a popis poskytování služby je uveden v sekci dokumenty poradny.
Přestože se naše služby snažíme zajišťovat co nejkvalitněji, je pro nás důležitá vaše zpětná vazba. Když budete mít chuť a čas, prosíme vás o vyplnění jednoduchého dotazníčku, který najdete v našich pobočkách. I dotazník může být vyplněn zcela anonymně. V případě, že nejste se službou spokojeni, můžete samozřejmě podat stížnost (pravidla pro podávání stížností najdete například zde).