Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 211 - 220 z celkem 293
Strana:    ««  «  19  20  21  22  23  24  25  »  »» 
Dotaz z 03.06.2016 10:29
Dobrý den, zakouil jsem si přes e-shop čerpadlo na vodu. Balík mi doručila rychlá dopravní služba. Balík byl předán bez vad, krabice byla nepoškozená. Bohužel když jsem rozbalil krabici tak jsem zjistil, že je čerpadlo rozbité. Okamžitě jsem volal přepravci, ale ten mi sdělil, že mám smůl, protože jsem nechal odjet řidiče a nic před ním nerozbalil. Má na toto dopravce právo?
Děkuji Vítek
Odpověď z 14.06.2016 15:18
Dobrý den Vítku,
v případě, že převezmete balík, který není poškozen je nutné se spojit s dopravcem a zjistit jaké má podmínky pr. reklamaci zboží. Často je postup uveden na internetových stránkách dané přepravní firmy.
Postup je následující: spojit se s dopravcem a sdělit informace o balíku. Najít si na webu formulář a vyplnit ho dle instrukcí. Zbytek by měl vyřídit přepravce s obchodem, kde jste si zboží zakoupil.
Samotný řidič není povinen čekat na rozbalení balíku ani kontrolu zboží. Pokud byte potřeboval více informací k jednání s dopravcem, pošlete nám jméno konkrétního dopravce.

s pozdravem Tereza Valachová- vedoucí sociální pracovník
Dotaz z 31.05.2016 15:55
Dobrý den, chtěl bych vědět jak mám postupovat, když jsem si koupil pneumatiku, která nesedí na moji motorku a proto jsem jí poslal zpět. Z firmy mi volali, že mám napsat odvolání, ale nevím co to je a jak se to píše. Prosím poraďte mi. Pneumatika byla docela drahá, nesedí a já nechci o peníze přijít. Děkuji Zdeněk
Odpověď z 14.06.2016 15:17
Dobrý den Zdenku,
domnívám se, že u vás jde o vrácení zboží. Ve smluvních podmínkách se dočtete jaká je lhůta pro vrácení. Zpravidla bývá 14 dnů. Proto bych popsala rozměry pneumatiky a důvody pro které je nevyhovující na váš typ motorky. Zboží by mělo být v takovém stavu, aby bylo schopné výměny.
Čisté, nepoužívané. Pneumatiku bych si nafotila a poslala ji zpět jako cenný balík. Pojištěný. Záleží na ceně pneumatiky.
V případě, že víte jakou pneumatiku potřebujete, požádejte je o ní jako výměnu zboží. Rozdílná cena se doplatí nebo by vám měli vrátit rozdíl.

S pozdravem Tereza Valachová- vedoucí sociální pracovník
Dotaz z 13.05.2016 12:11
Dobrý den, koupila jsem si zimní boty, kteé jsem bhužel musela reklamovat. Po dvou měsících mi praskla podrážka. Prodejte mi ale sdělil, že peníze nevrací a že si mám vybrat něco jiného, ale s tím já nesouhlasím, protože od této firmy už nic nechci. Má na toto prodejce právo?
Děkuji Zuzka
Odpověď z 02.06.2016 12:42
Dobrý den Zuzko, děkuji za dotaz. Při reklamaci je to tak, že nejprve se musí vada odstranit a pak vyměnit zboží. Pokud není ani jedno možné vracejí se peníze. Odstoupení od smlouvy (kupní) lze během 14 dní.
To že, vada vznikla do dvou měsíců po koupení, je dobré pro vás v tom, že důkazní břemeno je prvních šest měsíců na prodávajícím nebo výrobci.
Ještě jedna novinka dle občanského zákoníku vám běží záruční doba od koupě prvních bot a pokračuje na boty vyměněné. Ne 24 měsíců, ale dobu, která zbývá.
Za Bezplatnou právní poradnu Bc. Tereza Valachová
Dotaz z 20.04.2016 11:11
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Před rokem a půl jsme si objednali od jisté firmy tepelné čerpadlo, které nám nainstalovali. Čerpadlo má 2 roky záruku. Již od počátku instalace si stěžujeme na hluk z čerpadla. Nyní se firma prodala jinému majiteli a máme informace, že majitel je pouze fiktivní, firma zřejmě zanikla. Nikdo z nové firmy nebere telefony, původní pracovníci odešli a my teď nevíme, jak dále postupovat. Čerpadlo pořád hlučí, nikdo s námi nekomunikuje a my máme poslední půl rok do skončení záruční doby. Prosíme o rady, na koho se obrátit, či jak dále vzniklou situaci řešit. Děkuji za odpověď. S pozdravem

Lenka Bartošová
Odpověď z 25.04.2016 10:55
Dobrý den,
Děkujeme z Váš dotaz. Nevím o jakou firmu se jedná a proto bude rada obecného charakteru. Nejprve si na obchodním rejstříku zjistěte, zda původní firma zanikla a jak s ní souvisí nová firma. /např. :zda převzala závazky.
Pak by měla vyřídit i reklamaci.
Poté je potřeba se obrátit na Živnostenský úřad v místě, kde byla provozovna. Tam nahlásit svůj nárok a informovat, že firma je fiktivní a nepřebírá své závazky.
Poté se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která by měla prověřit firmu.
V případě, že čerpadlo je značkové je možné, že byste našli specializovaný servis, kde by vám poradili a možná i vyřídili reklamaci.

Za poradnu Bc. Tereza Valachová- vedoucí sociální pracovník služby
Dotaz z 18.04.2016 20:33
Dobry den,

mame dotaz k ukonceni zakone pojisteni vozidla, jenz vlastnik a pojistitel neni totozna osoba. Vozidlo bylo vlastnikovi zabaveno a pote prodano do autobazaru. Na zabaveni i prodej vozidla ma vlastnik doklad, ktere byly dolozeny na pobocce pojistovny a ta dolozeni neuznala z duvodu ze je stale vlastnik zapsan v registru vozidla. Vlastnik nemuze auto odhlasit protoze nema TP ani na koho to prepsat a pojistitel nemuze zrusit zakonou pojistku.

Prosime o radu jak mame postupovat v reseni situace

Dekuji Vrazek
Odpověď z 25.04.2016 11:08
Pane Vrazku,
domníváme se, že situace je složitější. Nejprve budete muset písemně oslovit toho, kdo má TP (pravděpodobně exekutor, kdo zabavil auto). Tomu vysvětlit písemně doporučeným dopisem důvod vydání TP (někdy stačí kopie). S ním pak jít na evidenci vozidel a auto odhlásit. Pak informovat autobazar a pojišťovnu, která by měla na základě toho, že doložíte zabavení vozu, prodej do autobazaru a odhlášení vozu pojistku ukončit.
Zda TP poslat zpět nebo nechat bazaru je na domluvě s tím, kdo ho měl v držení (exekutor).
Za Poradna Bc. Tereza Valachová- vdoucí sociální pracovník služby
Dotaz z 21.10.2015 10:38
Dobrý den potřebovala bych poradit. V druhé polovině září se na mě obrátila pracovnice zdravotní pojišťovny s tím jestli nechci vyplnit dotazník spokojenosti, že bych já i moje rodina mohla z tohoto dotazníku čerpat v rámci pojišťovny nějaké bonusy. Dotazník vyplňovala pracovnice a posléze mi ho dala podepsat. Což jsem samozřejmě udělala. Poté jsem se tento týden dozvěděla od svého zaměstnavatele, že jsem přešla k jiné zdravotní pojišťovně. Vyplývá mi z toho, že jsem podepsáním dotazníku změnila zdravotní pojišťovnu. Volala jsem na svojí, ale tam mi sdělili, že nejsem jediným případ. Prosím poraďte jak mohu situaci řešit, domnívám se, že jsem byla podvedena. Děkuji za odpověď Kamila
Odpověď z 14.12.2015 09:09
Dobrý den paní Kamilo,
jelikož jste si dokument nepřečetla a podepsala tak je velmi komplikované cokoli řešit. Záleží n tom jak dlouho po podpisu dokumnetů jste začala situaci řešit. Doporučila bych vám obrátit se na ředitele pobočky nové pojišťovny.
Bohužel změna zdravotní pojišťovny se dá dělat jen jednou za rok, proto se buď musíte domlivt s novou pojišťovnou nebo příští rok změnit pojišťovnu v zákonné lhůtě.
Za Bezplatnou právní poradnu Bc. Tereza Valachová
Dotaz z 22.09.2015 13:41
Dobrý den, potřeboval bych poradit jak mám postupovat. V únoru letošního roku jsem přešel od jednoho operátora ke druhému s tím, že jsem toto písemně oznámil přes mail a počítal jsem, že mi běží 3 měsíční výpovědní lhůta. Dnes mi přišla upomínka, že dlužím za používaný paušál 200,- Kč, nechápu proč. Vše jsem včas ukončil, telefonní číslo bylo zrušeno a nikdo se mnou nekomunikoval, že by něco nebylo v pořádku. Prosím poraďte jak mám nyní postupovat, děkuji Slávek.
Odpověď z 06.10.2015 09:17
Dobrý den pane Slávku,
Pro přesnější odpověď potřebuji více informací. Jakým způsobem jste uzavřel přechozí smlouvu. Pakliže to bylo mimo prostory obvyklé k podnikání, máte 14ti denní lhůtu pro odstoupení od smlouvy, která běží od momentu uzavření smlouvy. Jestliže tato lhůta uplyne, smlouvu lze vypovědět pouze za podmínek stanovených ve smlouvě (čili u smluv s telefonními operátory typicky doplatit celé 2, nebo 3 roky na které je smlouva uzavřena).
O právu odstoupit od smlouvy do 14ti dnů Vás musí operátor informovat,
pakliže tak neučiní, lhůta pro odstoupení se prodlužuje na 1 rok od
uzavření smlouvy.
Tedy , potřebuji vědět, na jak dlouho jste uzavřel smlouvu, co bylo její
součástí. Kdy vám bylo zrušeno tel. číslo.
Za poradnu Tereza Valachová- vedoucí sociální pracovník
Dotaz z 09.09.2015 08:41
Dobrý den, potřebuji poradit. Koupil jsem od známého ojetý automobil a při jízdě se mi úplně rozbili brzdy, měl jsem štěstí, že se mi nic nestalo. Auto jsem měl asi měsíc. Jak můžu situaci řešit, auto nechci a nevím jak se s prodávajícícm domluvit. Děkuji za informaci Michal Karlíček
Odpověď z 09.09.2015 09:22
Pane Karlíčku,
ve vašem případě je důležité projít kupní smlouvu kde je jasně napsané jaké vady automobil má. Následně pokud jste zjistil, že má automobil další skryté vady o kterých vás prodejce neinformoval nebo jste je zjistil v autoopravně, tak doporučuji odstoupit od smlouvy pro skryté vady. V tomto případě doporučuji dobrozdání od autoopravny, kde by vám vyjmenovaly všechny vady co auto má, který byste pak přiložil o odstoupení. Požadovat můžete následující: dle § 1923 a násl. občanského zákoníku můžete odstoupit od smlouvy, požadovat opravu, slevu nebo výměnu. Záležet bude na vás co si vyberete. Doporučuji vše řešit písemně doporučeným dopisem s dodejkou.
Za poradnu Tereza Valachová- sociální pracovnice
Dotaz z 02.07.2015 09:59
do kdy můžu reklamovat vyúčtování služeb za vodu? Přišlo mi vyúčtování na 20.000,- Kč nedoplatek a to jsem si zvyšoval sám dobrovolně zálohy.
Odpověď z 14.07.2015 11:58
Dobrý den,
s reklamací není vhodné otálet, na služby neexistuje dvouletá zákonná záruka. Vytýkat vady, tedy reklamovat, můžete nejčastěji šest měsíců od chvíle, kdy službu přijmete. Podnikatel každopádně odpovídá za to, že služba byla v pořádku v době, kdy jste ji přejímali. Pokud na ni poskytne záruku, pak si musí v záruční době udržet domluvené vlastnosti.
O reklamaci má být rozhodnuto ihned, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace.
Za ICOS Český Krumlov, o.p.s. Bc. Tereza Lysoňková sociální pracovnice
Dotaz z 30.06.2015 09:58
jak můžu reklamovat auto, které jsem koupil v bazaru?
Odpověď z 30.06.2015 11:53
Dobrý den,
záleží na tom jestli jste zakoupil v autobazaru auto ojeté nebo s jasně stanovenou vadou. Ojeté auto bez skryté vady, kterou pak zjistíte můžete odstoupit od smlouvy, pokud byla vada jasně stanovena tak můžete automobil reklamovat.
U ojetých automobilů se jedná o odpovědnost za vady do 6 měsíců od koupě.
Obecně lze říci, že prodávající je povinen upozornit kupujícího na veškeré závady věci, kterou mu prodává, o kterých ví. Jestliže tak neučiní, zakládá to nárok nabyvatele buďto od smlouvy odstoupit, anebo nárok na slevu. To záleží potom na tom, v jakém rozsahu budou vady.
Vady musí kupující u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu, aby se mohl řádně u soudu domáhat nároků z vad nejpozději do 6 měsíců. A jestliže takto vady uplatní, má i nárok na náhradu nákladů, které jsou spojené s uplatněním vad.
Za ICOS Český Krumlov, o.p.s. Bc. Tereza Lysoňková sociální pracovnice

Strana:    ««  «  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz