Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 91 - 100 z celkem 293
Strana:    ««  «  7  8  9  10  11  12  13  »  »» 
Dotaz z 06.08.2019 15:36
Dobrý den,
s manželem bydlíme v jedné vesničce na jihu Čech. Oba těžko chodíme a naše možnosti nakupování jsou značně omezené. Nakupujeme proto v místní samoobsluze. Dnes jsem v obchodě koupila chleba a po příchodu domů jsem se zhrozila. Chléb byl plesnivý. Je možné s tímto něco dělat, přeci si nemohou dovolat prodávat plesnivé pečivo.
Děkuji za odpověď.
Nováková Emílie
Odpověď z 08.08.2019 09:50
Dobrý den paní Nováková,
můžete se obrátit na prodejce a zboží reklamovat. Rovněž můžete
dát podnět na státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Podnět
ke kontrole můžete podat písemně, telefonicky, osobně nebo e-mailem.
Více informace naleznete na:
https://www.szpi.gov.cz/clanek/kontakty-pro-verejnost.aspx
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 22.07.2019 20:37
Dobry den chci se zeptat jak ma vypadat predzalobni upominka o navraceni kauce a navraceni zabavenych veci kdyz uz dluch je zaplacen.Nebo kde najdu.Dekuji Stehlikova
Odpověď z 10.08.2019 09:15
Dobrý den paní Stehlíková,

předžalobní upomínku můžete napsat volnou formou.

Může být napsána např. takto:
Adresát
V město a datum
Věc: Předžalobní upomínka
Vážená paní, vážený pane
na základě nájemní smlouvy ze dne … jsem měla u Vás pronajatý byt
a uhradila kauci (jistotu) ve výši … ,-Kč. Bohužel jsem se dostala do
těžké životní situace a určitou dobu jsem nemohla hradit nájem. Ke
dni … byl však nájem řádně uhrazen.
Vzhledem k této skutečnosti, mi nebyla při ukončení nájmu vrácena
kauce (jistota) a mé věci byly zabaveny. Dlužné nájemné jsem již
uhradila.
Tímto Vás žádám o vyplacení kauce do (uvést datum) a to poštovní
poukázkou, na účet a vrácení věcí, které mi byly zabaveny (uvést,
kde dojde k předání věcí, místo, čas).
V případě, že mi nebude uhrazena částka ve výši ,- Kč a nebudou mi
vráceny mé věci, budu nucena podat žalobu k soudu.
Jméno, příjmení, adresa, podpis

Další možností je, obrátit se na poradnu a konzultovat sepsání
předžalobní upomínky s námi.

Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 15.07.2019 11:35
Dobrý den,
přes telefon jsem uzavřela smlouvu ohledně poskytování O2 TV a to bylo dne 3.7. Bohužel s kvalitou služby jsem nebyla spokojena a tak jsem od smlouvy odstoupila e-mailem dne 10.7. Na odstoupení od smlouvy do dnešního dne nikdo nereagoval, pouze v moje 02 se objevil dokument o zrušení služby s tím, že musím něco doplatit.
S tím ovšem nesouhlasím. Domnívám se, že z mé strany bylo vše v pořádku.
Hana Slabá

Odpověď z 15.07.2019 11:49
Dobrý den,
ze zákona máte 14 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy uzavřenou
prostřednictvím dálkové komunikace a to bez udání důvodu. Lhůta
začíná běžet ode dne doručení písemného vyhotovení smlouvy.
Společnost není oprávněna si účtovat jakékoliv poplatky v
souvislosti s Vaším právem od smlouvy odstoupit.
V případě sporu, se můžete obrátit na Český telekomunikační
úřad. Více na: https://www.ctu.cz/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 13.07.2019 17:09
Dobrý den prosim o radu jak postupovat nebo co delat..Uznali jsme a podepsali dluh na najmu a splátkovy kalendář.
Tet máme před poslední splátkou kontaktovala jsem majitele abychom se dohodli kdy si mužeme pak dojet pro věci které nám zadržel než se zaplatí dluh,dozvěděla jsem se že lednici a mrazak udajne vyhodil a vratnou kauci že použíl na zaplacení nějakého dlužného nájmu ale o tom v uznání dluhu a výpisu dlužného nájemného není ani zmínka.Prosím o radu jak mám postupovat nebo co dělat přece nám nemuže vyhodit některé věci a nevrítit kauci.Moc děkuji za radu Stehlíková
Odpověď z 15.07.2019 11:43
Dobrý den,
bohužel nevím, zda v daném bytě pořád bydlíte (ale předpokládám,
že nikoliv) nebo jste již byt opustili. V případě, že jste se
domluvili na hrazení dlužného nájemného pomocí splátkového
kalendáře, tak by jej měly obě strany respektovat.
Pronajímatel může dle § 2234 občanského zákoníku zadržet Vaše
movité věci než uhradíte dlužné nájemné.
Jistota (kauce) se použije v případě, když by jste dlužili nájemné
nebo by byl byt poškozený.
Pokud máte nájemné řádně uhrazeno a byt byl v pořádku a uhradili
jste řádně dlužné nájemné, měla by Vám být kauce a Vaše věci
navráceny zpět. V případě, že Vám majitel bytu nechtěl vrátit
kauci a Vaše věci, vyzvěte jej k jejich navrácení tzv. předžalobní
upomínkou. Pokud by nereagoval, tak by jste záležitost museli řešit
soudní cestou.
Jako důkazy doporučuji použití např. výpis z účtu, darovací
smlouva (kdy doložíte, že věci patřili Vám).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 09.07.2019 14:13
Zakoupil jsem zboží v e-shopu se sídlem v jiné zemi EU. Kolik dní mám na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce? Pavlína
Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
je otázkou, zda se daný e-shop zaměřuje prvotně na české zákazníky
(tj. stránky jsou v českém jazyce). V tomto případě by byla lhůta na
odstoupení od smlouvy 14 dní, stejně jako by jste nakupovala v českém
e-shopu.
Doporučuji prostudovat podmínky na daném e-shopu.
Upozorňuji, že na některé druhy zboží se vrácení nevztahuje
(zboží, které bylo navrženo na Vaši objednávku nebo pro Vaše
potřeby, spodní prádlo, hygienické potřeby aj.).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 09.07.2019 13:58
Dobrý den, mám dotaz zakoupil jsem si věc v e-schopu v zahraničí, ale dosud mi nic nepřišlo. Jedná se už o 2 měsíce od zaplacení. Můžu dostat peníze zpět, protože už výrobek opravdu nechci.
Děkuji Karel
Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
předpokládám, že jste zboží kupoval z e-shopu, který byl v českém
jazyce, tím pádem mířil na české spotřebitele. Využije se tedy
platného českého práva. Spotřebitel vyzve prodávajícího k dodání
zboží do určitého termínu, v případě, že zboží nebudu dodáno,
tak máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Pokud Vám nebudou Vaše peníze vráceny, je možné se obrátit na
Evropské spotřebitelské centrum. Bohužel z Vašeho dotazu není
zřejmé, zde je e-shop v EU. Více naleznete na stránkách Evropského
spotřebitelského centra (více na: https://evropskyspotrebitel.cz/).
Poslední možností je, obrátit se na svou banku (předpokládám, že
jste platil kartou) a řešit s ní, zda je možné vrátit peníze na
Váš účet. Tato služba se nazývá charge back.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 08.07.2019 13:23
Dobrý den,
od poloviny června si můj operátor naúčtoval za služby od firmy DIMOCO Europe GmbH SMS částku přesahující 1.000,-Kč. Je možné službu zrušit, nic takové jsem si nikdy neobjednal.
Karel Matoušek

Odpověď z 08.07.2019 14:19
Dobrý den,
v případě, že po Vás prodávající požaduje platbu za službu,
kterou Vám dodal, ale vy jste si ji neobjednal, mohly být naplněny znaky
agresivní obchodní praktiky. V takovém případě můžete žádat
náhradu škody, která Vám vznikla v souvislosti s porušením zákonné
povinnosti ze strany podnikatele.
Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučuji
obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (více na:
https://evropskyspotrebitel.cz/)
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice
Dotaz z 03.07.2019 08:27
Dobrý den,
rozbil se mi notebook, starý 7 měsíců, co s tím mám dělat?
Jan K.
Odpověď z 08.07.2019 08:28
Dobrý den,
doporučuji Vám notebook reklamovat. Reklamovat jej můžete na jakékoliv
pobočce prodejny, kde jste si notebook zakoupil. Při reklamaci s Vámi
prodejce sepíše reklamační protokol. Reklamace by měla být vyřízena
ihned, nejpozději do 3 dnů od převzetí. Odstranit vadu pak musí bez
zbytečného odkladu, ale nejdéle do 30 dní.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 18.06.2019 13:17
Dobrý den,
když jsem přijela domů, tak jsem se zhrozila. Náš tatínek uzavřel po telefonu smlouvu o tom, že mu budou každý měsíc chodit nějaké mince, o které ani nestojí.
Smlouvu uzavřel zhruba před týdnem. Domů mu již přišel balíček.
Co s tím můžeme dělat? Je možné od smlouvy odstoupit a zboží vrátit?
Daniela Krátká

Odpověď z 18.06.2019 14:33
Dobrý den paní Krátká,
vzhledem ke skutečnosti, že smlouva byla uzavřena na dálku (tedy po
telefonu), je možné ve lhůtě 14 dnů od smlouvy odstoupit. Odstoupit
můžete elektronickou poštou (je možné, že podnikatel má na svých
internetových stránkách formulář) nebo písemnou formou.
Zboží pak musíte zaslat nejpozději ve lhůtě 14 dnů od doručení
odstoupení.
Podnikatel má taktéž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení
odstoupení a musí Vám vrátit veškeré peněžní prostředky (včetně
nákladů na dodání), které od Vás přijal.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovncie
Dotaz z 12.06.2019 10:59
Dobrý den,
jsem invalidní důchodce a můj příjem není nikterat velký. Snažím se tedy šetřit každou korunu. Zhruba před dvěma dny jsem u našeho řezníka zakoupil klišku. V obchodě se mi zdála pěkná. Když jsem však dorazil domů, zjistil jsem, že je divně zabarvená. Tu klišku bych nedal ani psovi. Co s tím mohu dělat?
Milan Krátký
Odpověď z 14.06.2019 09:28
Dobrý den pane Krátký,
doporučuji Vám podat podnět ke kontrole na Státní zemědělskou a
potravinářskou inspekci, více na: http://www.szpi.gov.cz/default.aspx,
podnět můžete podat písemně, osobně, telefonicky nebo e-mailem. V
případě, že inspekce zjistí pochybení, tak uloží opatření k
nápravě a kontroluje, zda je toto opatření plněno. Může také
uložit zákaz výroby nebo uvádění výrobků do oběhu, případně
uložit pokutu v rámci správního řízení.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková

Strana:    ««  «  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz