Poradna mezi §
O PORADNĚ KONTAKTY A PROVOZNÍ DOBA ZÁKLADNÍ DOKUMENTY PORADNY WEBOVÁ PORADNA Zodpovězené otázky:
INFORMAČNĚ VZDĚLÁVACÍ AKCE PORADNY PROJEKTY PORADNY
|
Vaše dotazy a odpovědiNa téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy
Dotaz z 06.08.2019 15:36
Dobrý den,
s manželem bydlíme v jedné vesničce na jihu Čech. Oba těžko chodíme a naše možnosti nakupování jsou značně omezené. Nakupujeme proto v místní samoobsluze. Dnes jsem v obchodě koupila chleba a po příchodu domů jsem se zhrozila. Chléb byl plesnivý. Je možné s tímto něco dělat, přeci si nemohou dovolat prodávat plesnivé pečivo. Děkuji za odpověď. Nováková Emílie Odpověď z 08.08.2019 09:50
Dobrý den paní Nováková,
můžete se obrátit na prodejce a zboží reklamovat. Rovněž můžete dát podnět na státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Podnět ke kontrole můžete podat písemně, telefonicky, osobně nebo e-mailem. Více informace naleznete na: https://www.szpi.gov.cz/clanek/kontakty-pro-verejnost.aspx Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 22.07.2019 20:37
Dobry den chci se zeptat jak ma vypadat predzalobni upominka o navraceni kauce a navraceni zabavenych veci kdyz uz dluch je zaplacen.Nebo kde najdu.Dekuji Stehlikova
Odpověď z 10.08.2019 09:15
Dobrý den paní Stehlíková,
předžalobní upomínku můžete napsat volnou formou. Může být napsána např. takto: Adresát V město a datum Věc: Předžalobní upomínka Vážená paní, vážený pane na základě nájemní smlouvy ze dne … jsem měla u Vás pronajatý byt a uhradila kauci (jistotu) ve výši … ,-Kč. Bohužel jsem se dostala do těžké životní situace a určitou dobu jsem nemohla hradit nájem. Ke dni … byl však nájem řádně uhrazen. Vzhledem k této skutečnosti, mi nebyla při ukončení nájmu vrácena kauce (jistota) a mé věci byly zabaveny. Dlužné nájemné jsem již uhradila. Tímto Vás žádám o vyplacení kauce do (uvést datum) a to poštovní poukázkou, na účet a vrácení věcí, které mi byly zabaveny (uvést, kde dojde k předání věcí, místo, čas). V případě, že mi nebude uhrazena částka ve výši ,- Kč a nebudou mi vráceny mé věci, budu nucena podat žalobu k soudu. Jméno, příjmení, adresa, podpis Další možností je, obrátit se na poradnu a konzultovat sepsání předžalobní upomínky s námi. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 15.07.2019 11:35
Dobrý den,
přes telefon jsem uzavřela smlouvu ohledně poskytování O2 TV a to bylo dne 3.7. Bohužel s kvalitou služby jsem nebyla spokojena a tak jsem od smlouvy odstoupila e-mailem dne 10.7. Na odstoupení od smlouvy do dnešního dne nikdo nereagoval, pouze v moje 02 se objevil dokument o zrušení služby s tím, že musím něco doplatit. S tím ovšem nesouhlasím. Domnívám se, že z mé strany bylo vše v pořádku. Hana Slabá Odpověď z 15.07.2019 11:49
Dobrý den,
ze zákona máte 14 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy uzavřenou prostřednictvím dálkové komunikace a to bez udání důvodu. Lhůta začíná běžet ode dne doručení písemného vyhotovení smlouvy. Společnost není oprávněna si účtovat jakékoliv poplatky v souvislosti s Vaším právem od smlouvy odstoupit. V případě sporu, se můžete obrátit na Český telekomunikační úřad. Více na: https://www.ctu.cz/ Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice Dotaz z 13.07.2019 17:09
Dobrý den prosim o radu jak postupovat nebo co delat..Uznali jsme a podepsali dluh na najmu a splátkovy kalendář.
Tet máme před poslední splátkou kontaktovala jsem majitele abychom se dohodli kdy si mužeme pak dojet pro věci které nám zadržel než se zaplatí dluh,dozvěděla jsem se že lednici a mrazak udajne vyhodil a vratnou kauci že použíl na zaplacení nějakého dlužného nájmu ale o tom v uznání dluhu a výpisu dlužného nájemného není ani zmínka.Prosím o radu jak mám postupovat nebo co dělat přece nám nemuže vyhodit některé věci a nevrítit kauci.Moc děkuji za radu Stehlíková Odpověď z 15.07.2019 11:43
Dobrý den,
bohužel nevím, zda v daném bytě pořád bydlíte (ale předpokládám, že nikoliv) nebo jste již byt opustili. V případě, že jste se domluvili na hrazení dlužného nájemného pomocí splátkového kalendáře, tak by jej měly obě strany respektovat. Pronajímatel může dle § 2234 občanského zákoníku zadržet Vaše movité věci než uhradíte dlužné nájemné. Jistota (kauce) se použije v případě, když by jste dlužili nájemné nebo by byl byt poškozený. Pokud máte nájemné řádně uhrazeno a byt byl v pořádku a uhradili jste řádně dlužné nájemné, měla by Vám být kauce a Vaše věci navráceny zpět. V případě, že Vám majitel bytu nechtěl vrátit kauci a Vaše věci, vyzvěte jej k jejich navrácení tzv. předžalobní upomínkou. Pokud by nereagoval, tak by jste záležitost museli řešit soudní cestou. Jako důkazy doporučuji použití např. výpis z účtu, darovací smlouva (kdy doložíte, že věci patřili Vám). Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice Dotaz z 09.07.2019 14:13
Zakoupil jsem zboží v e-shopu se sídlem v jiné zemi EU. Kolik dní mám na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a bez sankce? Pavlína
Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
je otázkou, zda se daný e-shop zaměřuje prvotně na české zákazníky (tj. stránky jsou v českém jazyce). V tomto případě by byla lhůta na odstoupení od smlouvy 14 dní, stejně jako by jste nakupovala v českém e-shopu. Doporučuji prostudovat podmínky na daném e-shopu. Upozorňuji, že na některé druhy zboží se vrácení nevztahuje (zboží, které bylo navrženo na Vaši objednávku nebo pro Vaše potřeby, spodní prádlo, hygienické potřeby aj.). Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 09.07.2019 13:58
Dobrý den, mám dotaz zakoupil jsem si věc v e-schopu v zahraničí, ale dosud mi nic nepřišlo. Jedná se už o 2 měsíce od zaplacení. Můžu dostat peníze zpět, protože už výrobek opravdu nechci.
Děkuji Karel Odpověď z 12.07.2019 10:13
Dobrý den,
předpokládám, že jste zboží kupoval z e-shopu, který byl v českém jazyce, tím pádem mířil na české spotřebitele. Využije se tedy platného českého práva. Spotřebitel vyzve prodávajícího k dodání zboží do určitého termínu, v případě, že zboží nebudu dodáno, tak máte nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pokud Vám nebudou Vaše peníze vráceny, je možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Bohužel z Vašeho dotazu není zřejmé, zde je e-shop v EU. Více naleznete na stránkách Evropského spotřebitelského centra (více na: https://evropskyspotrebitel.cz/). Poslední možností je, obrátit se na svou banku (předpokládám, že jste platil kartou) a řešit s ní, zda je možné vrátit peníze na Váš účet. Tato služba se nazývá charge back. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 08.07.2019 13:23
Dobrý den,
od poloviny června si můj operátor naúčtoval za služby od firmy DIMOCO Europe GmbH SMS částku přesahující 1.000,-Kč. Je možné službu zrušit, nic takové jsem si nikdy neobjednal. Karel Matoušek Odpověď z 08.07.2019 14:19
Dobrý den,
v případě, že po Vás prodávající požaduje platbu za službu, kterou Vám dodal, ale vy jste si ji neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky. V takovém případě můžete žádat náhradu škody, která Vám vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany podnikatele. Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o zahraniční subjekt, doporučuji obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum (více na: https://evropskyspotrebitel.cz/) Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovnice Dotaz z 03.07.2019 08:27
Dobrý den,
rozbil se mi notebook, starý 7 měsíců, co s tím mám dělat? Jan K. Odpověď z 08.07.2019 08:28
Dobrý den,
doporučuji Vám notebook reklamovat. Reklamovat jej můžete na jakékoliv pobočce prodejny, kde jste si notebook zakoupil. Při reklamaci s Vámi prodejce sepíše reklamační protokol. Reklamace by měla být vyřízena ihned, nejpozději do 3 dnů od převzetí. Odstranit vadu pak musí bez zbytečného odkladu, ale nejdéle do 30 dní. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 18.06.2019 13:17
Dobrý den,
když jsem přijela domů, tak jsem se zhrozila. Náš tatínek uzavřel po telefonu smlouvu o tom, že mu budou každý měsíc chodit nějaké mince, o které ani nestojí. Smlouvu uzavřel zhruba před týdnem. Domů mu již přišel balíček. Co s tím můžeme dělat? Je možné od smlouvy odstoupit a zboží vrátit? Daniela Krátká Odpověď z 18.06.2019 14:33
Dobrý den paní Krátká,
vzhledem ke skutečnosti, že smlouva byla uzavřena na dálku (tedy po telefonu), je možné ve lhůtě 14 dnů od smlouvy odstoupit. Odstoupit můžete elektronickou poštou (je možné, že podnikatel má na svých internetových stránkách formulář) nebo písemnou formou. Zboží pak musíte zaslat nejpozději ve lhůtě 14 dnů od doručení odstoupení. Podnikatel má taktéž 14 denní lhůtu počítanou ode dne doručení odstoupení a musí Vám vrátit veškeré peněžní prostředky (včetně nákladů na dodání), které od Vás přijal. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková- sociální pracovncie Dotaz z 12.06.2019 10:59
Dobrý den,
jsem invalidní důchodce a můj příjem není nikterat velký. Snažím se tedy šetřit každou korunu. Zhruba před dvěma dny jsem u našeho řezníka zakoupil klišku. V obchodě se mi zdála pěkná. Když jsem však dorazil domů, zjistil jsem, že je divně zabarvená. Tu klišku bych nedal ani psovi. Co s tím mohu dělat? Milan Krátký Odpověď z 14.06.2019 09:28
Dobrý den pane Krátký,
doporučuji Vám podat podnět ke kontrole na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci, více na: http://www.szpi.gov.cz/default.aspx, podnět můžete podat písemně, osobně, telefonicky nebo e-mailem. V případě, že inspekce zjistí pochybení, tak uloží opatření k nápravě a kontroluje, zda je toto opatření plněno. Může také uložit zákaz výroby nebo uvádění výrobků do oběhu, případně uložit pokutu v rámci správního řízení. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
|
Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
Podporují nás:
|