Poradna mezi §
O PORADNĚ KONTAKTY A PROVOZNÍ DOBA ZÁKLADNÍ DOKUMENTY PORADNY WEBOVÁ PORADNA Zodpovězené otázky:
INFORMAČNĚ VZDĚLÁVACÍ AKCE PORADNY PROJEKTY PORADNY
|
Vaše dotazy a odpovědiNa téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy
Dotaz z 22.10.2019 10:55
Dobrý den,
zhruba po pěti měsících používání se mi rozbil tablet. Reklamoval jsem ho tedy v prodejně, kde jsem si jej zakoupil. Prodávajícím mi bylo sděleno, že mají na posouzení reklamace 60 dní a mohou požadovat uhrazení některých nákladů. Mají na toto nárok? Václav Krása Odpověď z 22.10.2019 11:32
Dobrý den,
prodávající musí vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění. V této lhůtě musí stihnout prodávající vadu posoudit, rozhodnout o dané reklamaci, případnou vadu opravit a musí Vás informovat. Je možné prodloužit reklamační lhůtu a to pouze dohodou stran. Náklady reklamace nese prodávající. Nemůže po Vás žádat peníze za případnou opravu zboží. V případě, že by po Vás peníze požadoval, doporučuji Vám, obrátit se na Českou obchodní inspekci. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 21.10.2019 11:38
Dobrý den.Dlužím na výživném,ale posílám 1000 Kč měsíčně.Nyní mi 20-ti letý syn napsal,že chce 5000 měsíčně nebo mne dá k soudu.Můj příjem je 7800,více ze zdravotních důvodů nedokáži vydělat,nevím,jak se k tomu postavit.
Děkuji za odpovědˇ Odpověď z 22.10.2019 09:54
Dobrý den,
vzhledem k Vašemu příjmu není možné, aby Vám bylo sráženo 5.000,-Kč měsíčně. Plaťte i nadále dlužné výživné a řádné (pokud syn ještě studuje). Syn Vás k soudu dát může, Vy pak prokážete jaký máte příjem (případně doložíte lékařskou zprávu, že na tom jste po zdravotní stránce špatně a tím pádem si nemůže zvýšit Váš příjem). Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 27.09.2019 11:15
Dobry den chtela bych odstoupit od smlouvy s ceskou srovnavaci spolecnosti pri podpisovany smlouvy jsem jim dala vsechmy doklady co ze tyka mich dodavatelu energii a ted mi volaji ze im stale neco chyby k smlouvě a mě to uz nebavi stale im neco posilat.Vyhrožují se mi sankci 5000,- za porušení smlouvy muzete mi poradit prosim vas
Odpověď z 01.10.2019 10:06
Dobrý den,
bohužel nevím, kdy jste uzavřela smlouvu. V případě, že byla uzavřena na dálku (po telefonu, u Vás doma, přes internet atd.) máte možnost odstoupit do 14 dnů od uzavření smlouvy. Odstoupení od smlouvy pak pošlete doporučeně (budete mít pak důkaz, že jste od smlouvy odstoupila). Pokud Vás společnost nepoučila o odstoupení od smlouvy, tak se lhůta prodlužuje o jeden rok a 14 dnů. Další možností je, pokud uzavřete smlouvu o dodávce energií přímo s dodavatelem mimo obchodní prostory - na dálku. Pak by jste mohla dle energetického zákona od smlouvy odstoupit do 15 dnů po zahájení dodávek. Pro hlubší konzultace se můžete obrátit na naši poradnu. Více na: http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/ Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 26.09.2019 23:13
Dobrý den,
prosím Vás obracím se na Vás z dotazem ohledně půjčky. Zažádala jsem si o půjčku 100 000,- . Sešli se, smlouvu podepsali s tím, že peníze vyplatí během 48hod. Už je to 14dní a peníze nedorazili. Doteď nereagovali na zprávy ani emaily. Dnes mi od nich přišel email, uda- li chci odstoupit od smlouvy mám zaslat písemnou žádost o odstoupení na adresu jejich firmy. Jak to mám teď řešit, když od nich nemám žádné peníze. A to ještě chtěli při podpisu smlouvy necelých 9000,- v hotovosti za pojištění. Mám insolvenci a peníze jsem potřebovala, abych mohla vrátit přátelům a rodinně peníze, co mi půjčili. S tím, že to budu splácet jednou měsíční splátkou. Mám strach, že mi kvůli tomuto zruší insolvenci. Prosím Vás o radu, jak tuhle situaci řešit. Předem děkuji za odpověď. Zde je můj email Markettabrozkova@seznam.cz S pozdravem Brožková M. Odpověď z 30.09.2019 09:51
Dobrý den,
v prvé řadě Vám musím sdělit, že jste si vůbec neměla půjčovat, když máte schváleno oddlužení. Skutečně se tímto krokem můžete dostat do velkých problémů. Jak uvádíte, Vaše oddlužení může soud zrušit. Co se týká odstoupení od smlouvy. Máte 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy. Zároveň musíte být poučena o tom, že můžete od smlouvy odstoupit. V případě, že nebudete poučena - lhůta pro odstoupení neskončí dříve než 14 dnů poté, co poskytovatel spotřebiteli chybějící informace poskytne v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat. Upozorňuji, že musíte odstoupit v písemné formě. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 25.09.2019 14:24
Dobrý den,
telefonní operátor mi opakovaně odečetl 29,-Kč za používání internetu na 24 hodin. Co s tím mohu dělat? Já internet v mobilu používám pouze příležitostně, navíc doma mám k dispozici Wifi připojení. Děkuji za vaši radu. Karel Plachý Odpověď z 01.10.2019 10:10
Dobrý den,
je možné, že jste službu mohl využít omylem. Můžete např. mít aplikaci v mobilu a ta vyžaduje připojení k internetu. Pokud s vyúčtováním služeb nesouhlasíte, máte možnost uplatnit reklamaci a to nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost musí reklamaci vyřídit nejpozději do 1 měsíce. V případě, že bude reklamace zamítnuta, máte možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad. Upozorňuji, že řízení je zpoplatněno. Více informací naleznete na: https://www.ctu.cz/ Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 27.08.2019 14:03
Dobrý den,
s přítelem jsem začátkem srpna letěla na dovolenou do Řecka (z letiště v Praze), přes cestovku. Náš let měl přes čtyři hodiny zpoždění. Slyšela jsem něco o tom, že se můžeme domáhat finanční kompenzace. Kam se mám obrátit. Eva Kaldo Odpověď z 27.08.2019 14:57
Dobrý den,
nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady číslo 261/2004. V případě, že byl let významně opožděn (cílového místa dosáhne cestující o tři či více hodin později, než je původně naplánovaný čas příletu). Cestující obdrží náhradu ve výši 250 EURo u všech letů v délce nejvíce 1500 km, 400 EURo u všech letů v EU delších než 1500 km a u všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km, dostane 600 EURo. Více informace a formulář naleznete na webových stránkách Evropského spotřebitelského centra (viz https://evropskyspotrebitel.cz/prava-cestujicich-v-letecke-doprave-formular-stiznosti/). Stížnost zašlete Vašemu leteckému dopravci. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 21.08.2019 12:42
Dobrý den,
12.4.tohoto roku jsem si objednala přes jeden internetový e-shop šaty a sukni. Do dnešního dne mi však nic nepřišlo. Za zboží jsem zaplatila. Zkoušela jsem napsat několik e-mailů, ale zůstaly bez odpovědi. Karla Hájková Odpověď z 26.08.2019 10:47
Dobrý den,
bohužel neuvádíte, do kdy mělo být zboží dodáno. Prodávající by měl zboží dodat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní. V případě, že zboží není dodáno, tak na toto upozorníte prodávajícího a poskytnete mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží. V případě, že není zboží dodáno ani v této lhůtě, tak máte nárok na odstoupení od smlouvy a dále Vám musí prodávající vrátit peníze. V případě, že se nepodaří záležitost vyřešit smírnou cestou, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (více na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Nebo můžete prodávajícího žalovat u soudu. Nejdříve jej vyzvete předžalobní upomínkou k navrácení částky a v případě, že Vám částka nebude uhrazena, tak budete prodávajícího žalovat. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 19.08.2019 16:11
Dobrý den,
s manželem jsme oba ve starobním důchodu, a proto šetříme, jak se dá. V letáku jsem se dočetla, že je v akci maso. S manželem jsme se tedy rozhodli, že si pro maso zajedeme. Oba jsme byli nemile překvapeni. Žádné maso, které bylo deklarováno v letáku, již v obchodě nebylo. Jde s tím něco dělat? Přeci nemůžou jen tak klamat své zákazníky. Děkuji za Vaši odpověď Valérie Nováková Odpověď z 30.08.2019 09:11
Dobrý den,
zboží v akci může být spojeno s možností vyčerpání ještě před jeho koncem. V případě, že by leták obsahovat tuto informaci, tak by nebylo povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce. V případě, že by zboží neměl prodávající v úmyslu dodat a celá akce by měla sloužit pouze k nalákání zákazníků, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou. V případě, že máte podezření, že se společnost tohoto dopustila, můžete se obrátit na krajský živnostenský úřad, který vyhodnotí, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky a má možnost uložit prodávajícímu ve správním řízení pokutu. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková Dotaz z 15.08.2019 20:10
Dobrý den, známá podepsala závaznou přihlášku na soustředění svého dítěte. V přihlášce bylo napsáno, že se má zaplatit zálohu 2500 Kč nevratnou zálohu nebo celou částku 3500 taktéž nevratnou. Částku zatím nezaplatila a řekla, ze6dcera na soustredeni nenastoupí. Tuto informaci sdělila 14 dní před odjezdem. Podotýkám, že známé nebylo poskytnuty žádné storno poplatky už od prvopočátku přihlášky. Nyní se dozvěděla, že trenérka chce peníze vymoci právní cestou. Je plnění z přihláška podnět k zahájení takovéhoto řízení? Pokud měl trenér storno podmínky a neposkytl je rodičům nedopouští se také něčeho? a děkuji
Odpověď z 19.08.2019 15:09
Dobrý den,
doporučuji známé, aby si pročetla onu přihlášku. Je možné, že tam bude odkaz na všeobecné podmínky, případně jak je to s poplatky při odstoupení od smlouvy. Je pravdou, že může žádat pořádající strana stornovací poplatek. V případě, že nárok protistrany je oprávněný a vše je uvedeno ve všeobecných podmínkách, tak pokud nedojde k uhrazení částky je možné, že spor skončí u soudu. Pro podrobnější analýzu případu doporučuji osobní návštěvu v naší poradně. Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková Dotaz z 13.08.2019 13:44
Dobrý den,
koupila jsem si automobil v jednou nejmenovaném velkém autobazaru. Bylo to v květnu tohoto roku. Automobil jsem si koupila i s klimatizací. K mému nemilému překvapení jsem zjistila, že klimatizace nefunguje. Šla jsem tedy do servisu, kde mi bylo sděleno, že za opravu dám 20.000,- Kč. To bylo 20. června. Automobil jsem šla reklamovat – 21. června, k mému nemilému překvapení mi bylo sděleno, že je to nazajímá, že jsem byla seznámena se stavem vozidla a reklamaci neuznávají. Co s tím mohu udělat? Eliška Černá Odpověď z 13.08.2019 15:40
Dobrý den paní Černá,
vada se objevila v průběhu šesti měsíců od převzetí automobilu. Dle občanského zákoníku se má za to, že věc byla vadná již při převzetí. Autobazar, kde jste automobil kupovala, by měl prokázat, v případě, že reklamaci zamítá, důvod, proč, nebyla reklamace uznána. Doporučuji, nechat si vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců naleznete na: http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/%24%24SearchForm?OpenForm Automobil i se znaleckým posudkem jít reklamovat a požadovat sepsání reklamačního protokolu. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučuji obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Služba je bezplatná. Více informací naleznete na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/ Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
|
Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
Podporují nás:
|