Vaše dotazy a odpovědi

Na téma: spotřebitelská problematika, finanční gramotnost, exekuce dluhy

 Odpovědi 81 - 90 z celkem 293
Strana:    ««  «  6  7  8  9  10  11  12  »  »» 
Dotaz z 22.10.2019 10:55
Dobrý den,
zhruba po pěti měsících používání se mi rozbil tablet. Reklamoval jsem ho tedy v prodejně, kde jsem si jej zakoupil. Prodávajícím mi bylo sděleno, že mají na posouzení reklamace 60 dní a mohou požadovat uhrazení některých nákladů. Mají na toto nárok?
Václav Krása
Odpověď z 22.10.2019 11:32
Dobrý den,
prodávající musí vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění.
V této lhůtě musí stihnout prodávající vadu posoudit, rozhodnout o
dané reklamaci, případnou vadu opravit a musí Vás informovat. Je
možné prodloužit reklamační lhůtu a to pouze dohodou stran.
Náklady reklamace nese prodávající. Nemůže po Vás žádat peníze za
případnou opravu zboží. V případě, že by po Vás peníze
požadoval, doporučuji Vám, obrátit se na Českou obchodní inspekci.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 21.10.2019 11:38
Dobrý den.Dlužím na výživném,ale posílám 1000 Kč měsíčně.Nyní mi 20-ti letý syn napsal,že chce 5000 měsíčně nebo mne dá k soudu.Můj příjem je 7800,více ze zdravotních důvodů nedokáži vydělat,nevím,jak se k tomu postavit.
Děkuji za odpovědˇ
Odpověď z 22.10.2019 09:54
Dobrý den,
vzhledem k Vašemu příjmu není možné, aby Vám bylo sráženo
5.000,-Kč měsíčně.
Plaťte i nadále dlužné výživné a řádné (pokud syn ještě
studuje). Syn Vás k soudu dát může, Vy pak prokážete jaký máte
příjem (případně doložíte lékařskou zprávu, že na tom jste po
zdravotní stránce špatně a tím pádem si nemůže zvýšit Váš
příjem).
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.09.2019 11:15
Dobry den chtela bych odstoupit od smlouvy s ceskou srovnavaci spolecnosti pri podpisovany smlouvy jsem jim dala vsechmy doklady co ze tyka mich dodavatelu energii a ted mi volaji ze im stale neco chyby k smlouvě a mě to uz nebavi stale im neco posilat.Vyhrožují se mi sankci 5000,- za porušení smlouvy muzete mi poradit prosim vas
Odpověď z 01.10.2019 10:06
Dobrý den,
bohužel nevím, kdy jste uzavřela smlouvu. V případě, že byla
uzavřena na dálku (po telefonu, u Vás doma, přes internet atd.) máte
možnost odstoupit do 14 dnů od uzavření smlouvy. Odstoupení od smlouvy
pak pošlete doporučeně (budete mít pak důkaz, že jste od smlouvy
odstoupila).
Pokud Vás společnost nepoučila o odstoupení od smlouvy, tak se lhůta
prodlužuje o jeden rok a 14 dnů.
Další možností je, pokud uzavřete smlouvu o dodávce energií přímo
s dodavatelem mimo obchodní prostory - na dálku. Pak by jste mohla dle
energetického zákona od smlouvy odstoupit do 15 dnů po zahájení
dodávek.
Pro hlubší konzultace se můžete obrátit na naši poradnu. Více na:
http://poradna.krumlov.cz/w/pobocky-provozni-doba-30/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 26.09.2019 23:13
Dobrý den,
prosím Vás obracím se na Vás z dotazem ohledně půjčky. Zažádala jsem si o půjčku 100 000,- . Sešli se, smlouvu podepsali s tím, že peníze vyplatí během 48hod. Už je to 14dní a peníze nedorazili. Doteď nereagovali na zprávy ani emaily. Dnes mi od nich přišel email, uda- li chci odstoupit od smlouvy mám zaslat písemnou žádost o odstoupení na adresu jejich firmy. Jak to mám teď řešit, když od nich nemám žádné peníze. A to ještě chtěli při podpisu smlouvy necelých 9000,- v hotovosti za pojištění. Mám insolvenci a peníze jsem potřebovala, abych mohla vrátit přátelům a rodinně peníze, co mi půjčili. S tím, že to budu splácet jednou měsíční splátkou. Mám strach, že mi kvůli tomuto zruší insolvenci. Prosím Vás o radu, jak tuhle situaci řešit. Předem děkuji za odpověď. Zde je můj email Markettabrozkova@seznam.cz
S pozdravem
Brožková M.
Odpověď z 30.09.2019 09:51
Dobrý den,

v prvé řadě Vám musím sdělit, že jste si vůbec neměla půjčovat,
když máte schváleno oddlužení. Skutečně se tímto krokem můžete
dostat do velkých problémů. Jak uvádíte, Vaše oddlužení může soud
zrušit.

Co se týká odstoupení od smlouvy. Máte 14denní lhůtu na odstoupení
od smlouvy. Zároveň musíte být poučena o tom, že můžete od smlouvy
odstoupit. V případě, že nebudete poučena - lhůta pro odstoupení
neskončí dříve než 14 dnů poté, co poskytovatel spotřebiteli
chybějící informace poskytne v listinné podobě nebo na jiném trvalém
nosiči dat. Upozorňuji, že musíte odstoupit v písemné formě.

Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 25.09.2019 14:24
Dobrý den,
telefonní operátor mi opakovaně odečetl 29,-Kč za používání internetu na 24 hodin. Co s tím mohu dělat? Já internet v mobilu používám pouze příležitostně, navíc doma mám k dispozici Wifi připojení.
Děkuji za vaši radu.
Karel Plachý
Odpověď z 01.10.2019 10:10
Dobrý den,
je možné, že jste službu mohl využít omylem. Můžete např. mít
aplikaci v mobilu a ta vyžaduje připojení k internetu. Pokud s
vyúčtováním služeb nesouhlasíte, máte možnost uplatnit reklamaci a
to nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za
poskytnutou službu. Společnost musí reklamaci vyřídit nejpozději do 1
měsíce.
V případě, že bude reklamace zamítnuta, máte možnost obrátit se na
Český telekomunikační úřad. Upozorňuji, že řízení je
zpoplatněno. Více informací naleznete na: https://www.ctu.cz/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 27.08.2019 14:03
Dobrý den,
s přítelem jsem začátkem srpna letěla na dovolenou do Řecka (z letiště v Praze), přes cestovku. Náš let měl přes čtyři hodiny zpoždění. Slyšela jsem něco o tom, že se můžeme domáhat finanční kompenzace. Kam se mám obrátit.
Eva Kaldo

Odpověď z 27.08.2019 14:57
Dobrý den,
nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením
Evropského parlamentu a Rady číslo 261/2004. V případě, že byl let
významně opožděn (cílového místa dosáhne cestující o tři či
více hodin později, než je původně naplánovaný čas příletu).
Cestující obdrží náhradu ve výši 250 EURo u všech letů v délce
nejvíce 1500 km, 400 EURo u všech letů v EU delších než 1500 km a u
všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km, dostane 600 EURo.
Více informace a formulář naleznete na webových stránkách Evropského
spotřebitelského centra (viz
https://evropskyspotrebitel.cz/prava-cestujicich-v-letecke-doprave-formular-stiznosti/).
Stížnost zašlete Vašemu leteckému dopravci.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 21.08.2019 12:42
Dobrý den,
12.4.tohoto roku jsem si objednala přes jeden internetový e-shop šaty a sukni. Do dnešního dne mi však nic nepřišlo. Za zboží jsem zaplatila. Zkoušela jsem napsat několik e-mailů, ale zůstaly bez odpovědi.
Karla Hájková
Odpověď z 26.08.2019 10:47
Dobrý den,
bohužel neuvádíte, do kdy mělo být zboží dodáno. Prodávající by
měl zboží dodat bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní. V
případě, že zboží není dodáno, tak na toto upozorníte
prodávajícího a poskytnete mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží.
V případě, že není zboží dodáno ani v této lhůtě, tak máte
nárok na odstoupení od smlouvy a dále Vám musí prodávající vrátit
peníze.
V případě, že se nepodaří záležitost vyřešit smírnou cestou,
můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci – mimosoudní
řešení spotřebitelských sporů (více na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Nebo můžete prodávajícího
žalovat u soudu. Nejdříve jej vyzvete předžalobní upomínkou k
navrácení částky a v případě, že Vám částka nebude uhrazena, tak
budete prodávajícího žalovat.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 19.08.2019 16:11
Dobrý den,
s manželem jsme oba ve starobním důchodu, a proto šetříme, jak se dá. V letáku jsem se dočetla, že je v akci maso. S manželem jsme se tedy rozhodli, že si pro maso zajedeme.
Oba jsme byli nemile překvapeni. Žádné maso, které bylo deklarováno v letáku, již v obchodě nebylo. Jde s tím něco dělat? Přeci nemůžou jen tak klamat své zákazníky.
Děkuji za Vaši odpověď
Valérie Nováková
Odpověď z 30.08.2019 09:11
Dobrý den,
zboží v akci může být spojeno s možností vyčerpání ještě před
jeho koncem. V případě, že by leták obsahovat tuto informaci, tak by
nebylo povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu
slevové akce.
V případě, že by zboží neměl prodávající v úmyslu dodat a celá
akce by měla sloužit pouze k nalákání zákazníků, mohlo by takové
jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou
obchodní praktikou. V případě, že máte podezření, že se
společnost tohoto dopustila, můžete se obrátit na krajský
živnostenský úřad, který vyhodnotí, zda se společnost dopustila
klamavé obchodní praktiky a má možnost uložit prodávajícímu ve
správním řízení pokutu.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Šimečková
Dotaz z 15.08.2019 20:10
Dobrý den, známá podepsala závaznou přihlášku na soustředění svého dítěte. V přihlášce bylo napsáno, že se má zaplatit zálohu 2500 Kč nevratnou zálohu nebo celou částku 3500 taktéž nevratnou. Částku zatím nezaplatila a řekla, ze6dcera na soustredeni nenastoupí. Tuto informaci sdělila 14 dní před odjezdem. Podotýkám, že známé nebylo poskytnuty žádné storno poplatky už od prvopočátku přihlášky. Nyní se dozvěděla, že trenérka chce peníze vymoci právní cestou. Je plnění z přihláška podnět k zahájení takovéhoto řízení? Pokud měl trenér storno podmínky a neposkytl je rodičům nedopouští se také něčeho? a děkuji
Odpověď z 19.08.2019 15:09
Dobrý den,
doporučuji známé, aby si pročetla onu přihlášku. Je možné, že tam
bude odkaz na všeobecné podmínky, případně jak je to s poplatky při
odstoupení od smlouvy. Je pravdou, že může žádat pořádající
strana stornovací poplatek.
V případě, že nárok protistrany je oprávněný a vše je uvedeno ve
všeobecných podmínkách, tak pokud nedojde k uhrazení částky je
možné, že spor skončí u soudu.
Pro podrobnější analýzu případu doporučuji osobní návštěvu v
naší poradně.
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková
Dotaz z 13.08.2019 13:44
Dobrý den,
koupila jsem si automobil v jednou nejmenovaném velkém autobazaru. Bylo to v květnu tohoto roku. Automobil jsem si koupila i s klimatizací. K mému nemilému překvapení jsem zjistila, že klimatizace nefunguje.
Šla jsem tedy do servisu, kde mi bylo sděleno, že za opravu dám 20.000,- Kč. To bylo 20. června.
Automobil jsem šla reklamovat – 21. června, k mému nemilému překvapení mi bylo sděleno, že je to nazajímá, že jsem byla seznámena se stavem vozidla a reklamaci neuznávají.
Co s tím mohu udělat?
Eliška Černá
Odpověď z 13.08.2019 15:40
Dobrý den paní Černá,
vada se objevila v průběhu šesti měsíců od převzetí automobilu. Dle
občanského zákoníku se má za to, že věc byla vadná již při
převzetí. Autobazar, kde jste automobil kupovala, by měl prokázat, v
případě, že reklamaci zamítá, důvod, proč, nebyla reklamace
uznána.
Doporučuji, nechat si vyhotovit znalecký posudek. Seznam znalců
naleznete na:
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/%24%24SearchForm?OpenForm
Automobil i se znaleckým posudkem jít reklamovat a požadovat sepsání
reklamačního protokolu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučuji obrátit se na
mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní
inspekci. Služba je bezplatná. Více informací naleznete na:
https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Za bezplatnou poradnu mezi §§ Mgr. Irena Šimečková

Strana:    ««  «  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  »  »» 


Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz