Sídlo ICOS: 5. května 251 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

Sídlo ICOS: 5. května 251 (mapa)
381 01  Český Krumlov
Sídlo vedení společnosti a některých jeho služeb (Bezplatná poradna, Dobrovolnické centrum, Centrum pro seniory, poradenské místosti pro terapie, mediace, psychologa, zázemí preventivních programů). Osobní asistence, služba Podpory rodin a dětí a Rodinné centrum mají své zázemí na sídlišti Mír v Českém Krumlově.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

Pravidla pro přijímání a vyřizování námětů, připomínek, stížností

Kdokoliv může podat námět, připomínku či stížnost, a to i anonymně.

  • Námět a připomínku (dále námět) chápeme jako nápad na vylepšení, změnu postupu, či jiný pohled na věc.
  • Stížnost chápeme jako výzvu k odstranění nedostatku, nápravě v případě porušení práva či nedodržení domluveného postupu a dalších situací, kde má dojít k nápravě. 

Námět i stížnost lze podat volnou formou, jakýmkoliv způsobem (ústně, písemně, elektronicky).

Zásady při podávání námětů/​připomínek a stížností:

  • Podat námět/připomínku a stížnost je oprávněn kdokoli.
  • Stížnost není důvodem k ukončení služby ani k diskriminujícímu jednání ze strany organizace.
  • Podaná stížnost nemá žádný vliv na poskytování služby.
  • Přijímány jsou i anonymní podání.
  • Každý námět a připomínka je evidována (kniha námětů/připomínek). Náměty jsou v pravidelném časovém úseku vyhodnoceny. Ty, které jsou vyhodnoceny jako užitečné, zavádíme do praxe. 
  • Každá stížnost je evidována (kniha stížností), projednána a výsledek je sdělen stěžovateli. Kniha je vedena v uzamykatelné kartotéce v sídle ICOS.
  • Veškeré stížnosti se evidují dle archivačního řádu po dobu 5 let.
  • Stěžovatel si může pro vyřizování stížnosti zvolit zastupující osobu, a to na základě písemné plné moci.

Kontaktní osoba pro přijímání námětů a stížností:
Námět a stížnost lze podat jak pracovníkům ICOS/​dané služby, tak vedoucímu pracovníkovi dané služby, případně vedení společnosti.

Způsob podání stížnosti (i námětu):

  • Osobně - pracovník převezme písemnou stížnosti či zapíše ústní stížnost. Tuto stížnost neodkladně postoupí osobě odpovědné za vyřizování stížností.
  • Elektronicky: na e-mailovou adresu: icos@krumlov.cz, případně datovou schránkou: hyb95ss, využít lze i online formulář na webu ICOS.
  • Písemně: a) poštou na adresu ICOS Český Krumlov, o.p.s., 5. května 251, 381 01 Český Krumlov, nebo b) přímo do poštovní schránky ICOS, která je umístěna v domě č. 251 v ulici 5. května (sídlo organizace) ve 2. patře před vstupem do kanceláří ICOS

Osoby, které zodpovídají za vyřizování stížností:

  • vedoucí dané služby, výkonná ředitelka sociálních služeb/ředitel (v případě stížnosti na pracovníky, na kvalitu služby)
  • výkonná ředitelka sociálních služeb/ředitel (v případě stížnosti na vedoucí/koordinátora služby)
  • ředitel ICOS (v případě stížnosti na ekonomické ad. pracovníky, kteří se přímo nepodílejí na zajišťování služeb)
  • správní rada o.p.s. (v případě stížnosti na ředitele)
  • kontakty na pracovníky

Vyřizování stížností: Stížnost posuzuje odpovědná osoba za vyřízení stížností (viz výše), v případě sociálních služeb je nejvyšším orgánem pro vyřizování stížností komise složená z členů vedení ICOS a partnerské organizace CPDM, o.p.s., případně člena správní/​dozorčí rady ICOS. Na základě projednání vydá odpovědná osoba/​komise vyjádření a případně zajistí nápravné opatření, a to nejdéle do 30 dnů, není-li objektivních překážek pro dodržení tohoto termínu. V případě, že známe kontakt stěžovatele, je tento o důvodech prodloužení termínu spraven.

  • Stížnost, kdy známe kontakty na stěžovatele: stěžovatel obdrží písemnou, elektronickou odpověď.
  • Stížnost, kdy neznáme stěžovatele: odpověď bude zanesena v knize stížnosti, případně dle charakteru stížnosti i vyvěšena na webu v sekci stížnosti.

Možným výsledkem stížnosti je: podání vysvětlení, sjednání nápravy, omluva, sankce.

Nebojte se nám však sdělit svou nespokojenost nejlépe hned, abychom mohli řešit situaci, co nejrychleji a nemuseli jste podávat oficiální stížnost.  Ta je totiž většinou nepříjemná pro všechny zúčastněné strany a je nejlépe podobným situacím předcházet, o což se i snažíme. 

Pokud bude stěžovatel nespokojen s vyjádřením komise, může se obrátit na správní a dozorčí radu ICOSv případě sociálních služeb také na Krajský úřad v Českých Budějovicích, případně pak na Úřad ombudsmana. 

Krajský úřad v Českých Budějovicích
Odbor sociálních věcí
Tel.: 386 720 600
U Zminího stadionu 1952/2
Pracoviště: B. Němcové 49/3
370 76 České Budějovice

Kancelář veřejného ochránce práv
Údolní 39
602 00 BRNO
Tel.: (+420) 542 542 888
e‑mail.: podatelna@ochrance.cz