Adresa
Nastavení zobrazení písma
Pravidla pro přijímání a vyřizování námětů, připomínek, stížností
Kdokoliv může podat námět, připomínku či stížnost, a to i anonymně.
- Námět a připomínku (dále námět) chápeme jako nápad na vylepšení, změnu postupu, či jiný pohled na věc.
- Stížnost chápeme jako výzvu k odstranění nedostatku, nápravě v případě porušení práva či nedodržení domluveného postupu a dalších situací, kde má dojít k nápravě.
Námět i stížnost lze podat volnou formou, jakýmkoliv způsobem (ústně, písemně, elektronicky).
Zásady při podávání námětů/připomínek a stížností:
- Podat námět/připomínku a stížnost je oprávněn kdokoli.
- Stížnost není důvodem k ukončení služby ani k diskriminujícímu jednání ze strany organizace.
- Podaná stížnost nemá žádný vliv na poskytování služby.
- Přijímány jsou i anonymní podání.
- Každý námět a připomínka je evidována (kniha námětů/připomínek). Náměty jsou v pravidelném časovém úseku vyhodnoceny. Ty, které jsou vyhodnoceny jako užitečné, zavádíme do praxe.
- Každá stížnost je evidována (kniha stížností), projednána a výsledek je sdělen stěžovateli. Kniha je vedena v uzamykatelné kartotéce v sídle ICOS.
- Veškeré stížnosti se evidují dle archivačního řádu po dobu 5 let.
- Stěžovatel si může pro vyřizování stížnosti zvolit zastupující osobu, a to na základě písemné plné moci.
Kontaktní osoba pro přijímání námětů a stížností:
Námět a stížnost lze podat jak pracovníkům ICOS/dané služby, tak vedoucímu pracovníkovi dané služby, případně vedení společnosti.
Způsob podání stížnosti (i námětu):
- Osobně - pracovník převezme písemnou stížnosti či zapíše ústní stížnost. Tuto stížnost neodkladně postoupí osobě odpovědné za vyřizování stížností.
- Elektronicky: na e-mailovou adresu: info@icosck.cz, případně datovou schránkou: hyb95ss, využít lze i online formulář na webu ICOS.
- Písemně: a) poštou na adresu ICOS Český Krumlov, o.p.s., 5. května 251, 381 01 Český Krumlov, nebo b) přímo do poštovní schránky ICOS, která je umístěna v domě č. 251 v ulici 5. května (sídlo organizace) ve 2. patře před vstupem do kanceláří ICOS
Osoby, které zodpovídají za vyřizování stížností:
- vedoucí dané služby, výkonná ředitelka sociálních služeb/ředitel (v případě stížnosti na pracovníky, na kvalitu služby)
- výkonná ředitelka sociálních služeb/ředitel (v případě stížnosti na vedoucí/koordinátora služby)
- ředitel ICOS (v případě stížnosti na ekonomické ad. pracovníky, kteří se přímo nepodílejí na zajišťování služeb)
- správní rada o.p.s. (v případě stížnosti na ředitele)
- kontakty na pracovníky
Vyřizování stížností: Stížnost posuzuje odpovědná osoba za vyřízení stížností (viz výše), v případě sociálních služeb je nejvyšším orgánem pro vyřizování stížností komise složená z členů vedení ICOS a partnerské organizace CPDM, o.p.s., případně člena správní/dozorčí rady ICOS. Na základě projednání vydá odpovědná osoba/komise vyjádření a případně zajistí nápravné opatření, a to nejdéle do 30 dnů, není-li objektivních překážek pro dodržení tohoto termínu. V případě, že známe kontakt stěžovatele, je tento o důvodech prodloužení termínu spraven.
- Stížnost, kdy známe kontakty na stěžovatele: stěžovatel obdrží písemnou, elektronickou odpověď.
- Stížnost, kdy neznáme stěžovatele: odpověď bude zanesena v knize stížnosti, případně dle charakteru stížnosti i vyvěšena na webu v sekci stížnosti.
Možným výsledkem stížnosti je: podání vysvětlení, sjednání nápravy, omluva, sankce.
Nebojte se nám však sdělit svou nespokojenost nejlépe hned, abychom mohli řešit situaci, co nejrychleji a nemuseli jste podávat oficiální stížnost. Ta je totiž většinou nepříjemná pro všechny zúčastněné strany a je nejlépe podobným situacím předcházet, o což se i snažíme.
Pokud bude stěžovatel nespokojen s vyjádřením komise, může se obrátit na správní a dozorčí radu ICOS a v případě sociálních služeb také na Krajský úřad v Českých Budějovicích, případně pak na Úřad ombudsmana.
Krajský úřad Jihočeského kraje
Odbor sociálních věcí
Tel.: 386 720 600
U Zminího stadionu 1952/2
Pracoviště: B. Němcové 49/3
370 76 České Budějovice
Kancelář veřejného ochránce práv
Údolní 39
602 00 BRNO
Tel.: (+420) 542 542 888
e‑mail.: podatelna@ochrance.cz