Osobní asistence
CO JE OSOBNÍ ASISTENCE PRO ZÁJEMCE O SLUŽBU PRO KLIENTY SLUŽBY KONTAKTY PROJEKTY OSOBNÍ ASISTENCE ZAJÍMAVOSTI
|
ROZSAH SLUŽBY OSOBNÍ ASISTENCE:
Služba osobní asistence nabízí dle vyhlášky 505/2006 Sb. následující (níže uvedené) úkony. Dole na stránce najdete pak přímý odkaz na informace pro zájemce o službu (jak žádat o službu). Míra pomoci a podpory při jednotlivých úkonech je vždy individuální dle klienta a s ohledem na jeho zdravotní postižení, schopnosti a soběstačnost.
Počet úkonů, které provádí osobní asistentka, nemá vliv na výslednou cenu. Platba se odvíjí od času, který u Vás asistentka stráví.
Při poskytování Osobní asistence Vám pomůžeme v těchto oblastech (uvádíme několik příkladů, ale ve skutečnosti je toho ještě více):
-
při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu – připravujeme, ohříváme i servírujeme kterékoli denní jídlo, v případě potřeby jídlo pokrájíme či rozmixujeme, pomáháme při jeho konzumaci (krmíme), nalijeme či podáme nápoj, dohlédneme na pitný režim, samozřejmostí je očista po jídle a pití; pomůžeme s oblékáním/svlékáním a s výběrem vhodného oblečení dle počasí a povětrnostních podmínek; poskytneme klientovi oporu při přesunu a samostatném pohybu za použití vlastních sil asistentky či kompenzačních pomůcek, manipulujeme s klientem na lůžku či ho přesouváme na vozík,
-
při osobní hygieně – pomáháme s ranní hygienou, kam spadá běžné umývání rukou a obličeje, intimních částí těla, případně jiných znečištěných částí, vysprchujeme či vykoupeme klienta, u nepohyblivých klientů provádíme hygienu na lůžku, výměnu plenkových kalhotek a hygienu s tím spojenou, dohlížíme nad čistotou osobního i ložního prádla a provádíme jeho případnou výměnu, pomáháme s přesuny na WC a s jeho použitím,
-
při zajištění stravy – dle potřeby připravíme/uvaříme jídlo a pití z potravin, které si klient zajistí na vlastní náklady,
-
při zajištění chodu domácnosti – uklidíme v nezbytném životním prostoru klienta, tj. v kuchyni, ložnici, obývacím pokoji, chodbě, koupelně a na WC, nakoupíme zpravidla v nejbližším dostupném obchodě
-
s výchovnými, vzdělávacími a aktivizačními činnostmi – ve spolupráci s klientem nacvičujeme sebeobsluhu, chůzi, jemnou motoriku, procvičujeme paměť za využití širokého spektra didaktických pomůcek a her, které vlastníme
-
při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím – doprovázíme klienty do školy, školky, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity, na úřady apod.
-
při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí – pomáháme klientovi při komunikaci s ostatními organizacemi, s úřady, s klientem vyřizujeme běžné záležitosti např. na poště apod.
-
fakultativní úkony – dohlížíme nad užitím předem připravených léků, klient užívá léky sám, léky nedávkujeme z originálních balení; také dovezeme nákup či oběd (vyzvedneme z restaurace, kde si ho klient sám nebo jeho rodina předem objedná), převážíme klienty k lékaři, na vyšetření, do zařízení a institucí, na nákup apod. – k tomu využíváme služební vozy Osobní asistence,
OSOBNÍ ASISTENCE zajišťuje jak základní činnosti (úkony), tak fakultativní (něco navíc) úkony -činnosti (například dohled nad užíváním připravených léků, dovoz nákupu, obědu, ad., převoz klienta).
Osobní asistence je ze zákona služba částečně hrazená klientem - sazebník jednotlivých úkonů (základní i fakultativní) najdete zde.
Jak žádat o službu Osobní asistence?
Přehledné informace pro zájemce o službu najdete ZDE. |
Kalendář akcí ICOSu:
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s. ulice 5. května 251 381 01 Český Krumlov |
telefon: |
380 712 202 |
e-mail: |
icos@krumlov.cz |
Podporují nás:
|